lördag 29 april 2023

Vi åkte till Arcus camping i Luleå

Vi är på väg att träffa våra goa vänner i Boden så vi stannar till lite vid Arcus Camping i Luleå först. 
Här var det ganska fullt på den delen dom hade öppet just när vi var här. Det är fina platser så man ser vattnet från sin plats. Kanske inte ser ut så med tanke på hur jag fotade 😄 📸

Men på denna bilden ser man vattnet och vad jag menar. Det var ju i September detta så det blåste lite kallt som man kan ana på vattnet.
Det började komma fina färger i träden och i skogen.
Vi fortsatte och tittade lite på minnesplatsen som finns här.
Denna minnessten är ett minne av de 25.000 sovjetiska krigsfångar som passerade Karlsvik på sommaren 1945 efter att ha befriats från tyska fångläger i Norge. Dom reste sedan vidare med båt till Uleåborg och senare till Sovjetunionen.

Jag är en riktig lokfantast, dom är så häftiga. 💗

SJ E2 1329

Detta loket 1329, var under andra världskriget utlånat till Narvik i Norge. Loket kom på plats på 1980 talet o var under några år i trafik

Dom är stor och mäktiga.

Visst är det väl ändå häftigt att dessa lok och vagnar har varit igång en tid innan elloken kom.
När vi kom tillbaka till vagnen ville Kjell visa mig att det är detta kaffet du får ikväll 👌
Men spela spel med honom är ingen ide för jag förlorar alltid 😝

Så det blev att sitta inne i vagnen på kvällen i regnet för att titta på hockey 😍

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga höstfärger. Äntligen har jag hittat din blogg igen. Känns det inte konstigt att åka med husvagn i stället för husbil? Klart enklare om man vill ut med bilen och se sig omkring. Vi hoppas på att kunna åka lite i sommar, om Ingemars ben blir bättre. Själv längtar jag efter att vi ska få ut på vägarna igen. Ha det gott i vårsolen för nu blir det varmare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maggan, Vad roligt att du hittat hit igen. Vi började med husvagn och avslutar med husvagn :-) Jag saknade campinglivet när vi sålde bilen så vi är så glada att kunna campa igen och husvagn är jättemysigt. Jag fick aldrig till det där riktigt mysiga i husbilen men i husvagnen. Visst är det bra att kunna köra iväg med bilen o lämna vagnen. Hoppas ni kan åka ut också snart igen för jag förstår att ni längtar. Värmen hoppas vi kommer hit upp också snart. Kram till er

      Radera