torsdag 4 oktober 2012

Kanelbullens dag


Idag är det kanelbullens dag

Jag gjorde mitt bullbak igår. Så jag är redo. Har ni inte bakat har ni recept här:-)

Fakta om kanelbullen

  • Kanelbullens dag instiftades 1999 av Hembakningsrådet.
  • Kanelbullens Dag firas även av Svenska kyrkan i resten av världen för svenskar som inte befinner sig i Sverige under högtiden.
  • Kanelbullen tros vara från 20-talet när ingrediensernas tillgång ökade och kanelen följde med handelsmännen hem från främmande kontinenter.
  • Kanel är världens äldsta krydda och ordet kommer från latinets ord för litet rör.
Hoppas er dag blir bra
Kram// D

8 kommentarer:

  1. Tack för att du påminnde mig om det. Tyvärr hinner jag inte baka, snyft, måste till jobbet!
    Kramizar

    SvaraRadera
  2. Yvonne: Det var väl synd. Kanelbullar som är så gott:-) Ha det bra på jobbet. Kramiz till dej med

    SvaraRadera
  3. Tänkte på dig idag...på Kanelbullens Dag:)
    Hoppas allt är bra och vem vet, vi kanske ses snart. kram tills dess fr Ken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra Kerstin:-) jag tänker på dej också. Det skulle va trevligt. Kram

      Radera
  4. För mig blev det ingen kanelbulle idag. Den får anstå till en annan dag. Ha dé!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland har man mycket annat att pyssla med:-)

      Radera