måndag 15 oktober 2012

Skype, besök och lite musse

Helger går fort. Våran har gått fort...även i helgen. Fredagen började med ett Skype samtal från bloggväninnan Yvonne (Joy tillsammans, är hennes blogg). Vi surrade i 1 timme o 15 minuter..tror jag det blev:-) :-). Jag fick även prata med Jakob också. Han kom fram till datorn:) Trevlig pratstund hade vi:-)

På kvällen kom våra goda vänner Tobbe och Ann-Britt. Tobbe hade kvällen till ära en limegrön tröja..haha. Han gillar att retas lite med mig om mitt limegröna :-) Han är en stor retsticka :)
Vi bjöd på the och mackor.
A-B hade sett att jag gjort en silverring av en liten kaffesked...med hjälp av sonen:) Hon skulle på röda korset och söka en sked sa hon:) Mycket riktigt..dagen efter, i lördags träffades vi på röda korset Hon inhandlade en del skedar. Har inte hört hur ring tillverkningen gick för henne:) men det gick säkert bra.
Jag handlade också några mer skedar för att testa fler ring modeller:) Jag hittade dessutom en musse pigg kakform. Så för mig blev det lite bakning när vi kom hem. Ville fixa en efterrätt. Så jag gjorde bara en sockerkaks smet, tog undan lite och satte lite cacao i smeten, och använde den till att färga musses ansikte och öron. Sen lite glasskulor och en liten spritsad grädd "klick", och hallon..Mumms:)
Ville väl återuppliva vår Disney upplevelse sen i somras när vi var på Disney i Paris. Dom firade 20 år, och då fick man denna chokladbit, som var format till musse:-) Resultatet blev populärt av de mina:-P

Hoppas ni får en bra dag idag. Här är det lite surt väder. I helgen kom ingen snö, men dom hotar igen, att i morgon kommer det. Ja ja, vi får väl se om det händer. Ha det gott

Kram// D

6 kommentarer:

  1. Skype och Wiber är fina grejer!
    Extra kul att prata när man kan se varandra!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dej till 100%. Det är så härligt att kunna se varandra, speciellt om man bor en bit fr varandra. Kram

      Radera
  2. Men vilken söt Mussekaka du gjorde, gott gott
    Kram från Skypevännen hihi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var den. Den var god oxå:) kram tillbaka

      Radera
  3. Så trevligt, då går tiden fort. Och vilken kul liten Musse :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tog lite tid att baka med bara 1 st form:-) den var så söt, kunde inte låta bli att köpa den:-) kram

      Radera