lördag 26 april 2014

Cykeltur o Besök på fik i stan

Vi tog oss en cykel tur...förbi vår hockeyarena :-)) som är precis bredvid campingen här i Skellefteå.
 Självklart måste jag fota SM-GULD 2014...skylten när vi cyklar förbi:-))
 Vi hamnade nere vid älven. 


 Fotade dom hemska björkarna:)...ja i alla fall för mig är dom hemska..nu när det börjar spricka i dom o spotta ut björkpollen ur hängena. Men än ser det lugnt ut:) Lite grönt börjar skimara också.
 Vi cyklade runt älven o hamnade vid Skellefteå landsförsamlings kyrka.
 En jättefin kyrka som vi naturligtvis gick in i.

 Jag gillar verkligen predikstolar...det är nästan det första jag tittar på när jag kommer in i en kyrka:)
Sen kommer såklart kyrkans orgel:)  Denna orgel byggdes 1954 av firman A Mårtensson i Lund. Och har genomgått en större renovering 1977. Den har 67 stämmor fördelade på 4 manualer o pedalen. Oj vad jag är imponerad av kyrk orglar:))
 Utsidan var också rätt mäktig.

Sedan cyklade vi genom kyrkstaden.




 När vi sedan kom fram till stan...gick vi till ett mysigt fik. Lilla Mari. Det var ganska fullt när vi kom hit. Fiket är på en innergård mitt i Skellefteås centrum. Jättemysigt och med en trevlig personal:)


 Så härligt att få sitta ute i solsken med en kopp kaffe och något gott till såklart. Då njuter vi:)
Det brukar vara trångt att få sig en sittplats här ute på gården under sommaren. Men då finns det inne en massa platser också. Nöjda o belåtna gick vi vidare.

Kram från oss:)
Kjell o Deciree



4 kommentarer:

  1. JAA vilket väder vi har nu!

    Sverige när det är som bäst!

    Kram

    SvaraRadera
  2. I Småland är alla gamla timrade hus rödmålade. Uppe hos er längst upp i Norden, är de grå och oftast omålade. Café & cykeltur är en bra kombination. Kram.

    SvaraRadera
  3. Underbart ser ni också ut att ha det uppe i norr !!

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  4. Lennart: Visst är det som bäst när solen skiner o det är varmt. Kram

    Matts: Lite tråkiga hus tycker jag dom är, när dom är grå o trist. Men en viss charm ändå:) Tur att vi cyklat långt när vi fikade så gott:-)) Kram

    Rolle o Carina: Jajjemensan:) vi har haft det superhärligt i värmen vi med:) Kram

    SvaraRadera