tisdag 15 april 2014

Saarburg, Tyskland-2012

Staden Saarburg

Den gillade vi. Det var jättemysigt att gå omkring o se sig om. Och kanske ta sig en fika:) Vi tog cyklarna en genväg...tur att Kjell är stark. Jag orkade inte detta...han fick gå 2 ggr:) En dag, av dom 3 dagar som vi var här, hade vi strålande sol.
 När vi kom upp...stannade vi på bron och tittade på den fina utsikten....

Som såg ut såhär kvällstid:)

Jag var helt betagen av utsikten från denna borg...ut över stan.







 Jag brukar inte ha problem att gå i smala trappor och höjder. Men här fick jag kämpa för att inte flippa ut. Jag märkte hur problem jag hade med trånga utrymmen...Kjell stod tålmodigt o väntade på mej:)

 Jag var verkligen glad när vi äntligen kom ner ....och UT !!. Usch vad jag inte gillade den där trånga trappen upp.

Efteråt gick vi in till självaste city:) Där det fanns läckra bilar att titta på. 
 Så kom vi då fram till att vi skulle fika:) Kolla in den banana spliten. Den var goood:)

 Det var väldigt vackert runt detta fiket.





 Så vi kan rekommendera Saarburg. Längst ner vid Moseldalen...om ni kommer från  Koblenz.:) Sen svängde vi ut mot Luxemburg och åkte vidare mot Paris:)

Vi ses
Kjell o Deciree

5 kommentarer:

  1. Underbara bilder,likaså bananaspliten !! :-)
    Jättebra restips ni delger oss med!

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  2. Så mysigt att vara ute med husbilen. Nu möter ni verkligen våren. Själva har vi städning mm av husbilen att fixa innan nästa kortresa om ca 2 veckor. Fina bilder, det är tacksamt att fota i Tyskland finns alltid fina vyer, vackra platser och hus. Ha en riktigt skön tur.

    SvaraRadera
  3. Visst är Moseldalen en höjdare!
    Vi kommer säkert att återvända dit!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Moseldalen är en vacker sträcka som vi gärna åker, men kanske på sensommaren när de skördar vinet.......

    Kram och Glad Påsk!

    SvaraRadera
  5. Rolle o Carina: Jo det är ett fint där. Nåt att titta på om ni åker iväg:-) Kanske ni köper en bananasplit:-) Kram

    Maggan: Jo det är jättefint o många fina ställen att fota:) Det gäller att spara bilder o dela med sig såklart. Kram

    Lennart: Jo visst är det så. Fler turer hör jag fler gör ..till just Mosel:-) Kram

    Widings: Jo det är bässt att besöka Mosel då:-) Då händer det saker vid varje ställe man stannar:-) Kram

    SvaraRadera