torsdag 17 juli 2014

Lite husdrömmar


Vi åkte förbi sonen o Jonna i Umeå. Hämtade upp dom, för att åka förbi ett område som är nybyggt. Plus några lediga tomter:) Dom är lite sugna på att bygga hus. Och visst finns det en del olika hus:)
Kjell visade sonen hur kantbalken ser ut, till grunden.
Vi gick ett varv runt o tittade på vilka hus som var finast:) oj det är inte lätt.
Här tittar Kjell under duken:) kan väl säga att här byggs husen inomhus. Som ett husbyggartält:) smart.
Efter titten här, åkte vi hem hos sonen o Jonna. Vi blev bjudna på middag, och glass till efterrätt. Tillbaka till lilla pärlan:)
Här hade vi parkerat medan vi umgicks m våra ungdomar. Det var trevligt:) tusen tack söta ni.
Kram

3 kommentarer:

  1. Vad spännade, här skulle jag kunna skriva flera sidor kommentarer. Jag byggde mycket av vårt första Aneby Hus på dagarna 1972 och körde långtrad på nätterna. (Då var jag ung och stark) Sedan har jag nog byggt nytt, byggt till, byggt om ungefär vart 4:e år på jobbet. Jag älskar att bygga och när det är klart, gå vidare till något nytt projekt. Där vi bor nu, sedan 24 år har jag också byggt om och byggt till flera gånger. Jag önskar er alla lycka till. Kram från oss.

    SvaraRadera
  2. Spännande för dom när det nu blivit "byggtankar".
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Spännande och svårt att välja, man vill ha olika hus i livets alla skeden ;-) Vårt första egenbyggda hade källare, många kvm. Andra hade ovanvåning ännu mer kvm. Tredje nuvarande har allt i ett plan inkl stort garage. Uteomkring huset/trädgården med plattläggning för ev rollator/rullstol (barnvagn), här ska vi stanna o åldras ;-) Lycka till med husprojektet, livets största!

    SvaraRadera