söndag 3 maj 2015

Äntligen fick vi träffas vi o barnbarnet :) o lite presenter.


Oj så glada vi blev när vår son ringde och sa att vi kunde komma upp och hälsa på den lilla familjen vid Umeå sjukhus, cafeteria. 
Med Gabriels egen gjorda blöjtårta i knät, snabbade vi oss till sjukhuset för att äntligen få träffas. Han är duktig yngsta sonen på att pyssla.💖

Det blev lite dramatik när han skulle födas, så vi har fått vänta till både den lille och Jonna orkade träffa oss. Och äntligen hände det. Vi hade tur att få hinna det, medan vi var kvar i Umeå.
Äntligen fick vi komma och träffa lille Benjamin....som den lille ska heta. Vi tyckte alla att det var ett jättefint namn:) Oj vad vi har längtat att få se honom o träffa föräldrarna.

( son och mamma...jag..)
 Vi hamnade alla vid vagnen för att få se den lille...som låg och sov.
Pappa, Farfar och Farmor...bara ändorna syns på oss...haha.. Det var så intressant nere i vagnen där Benjamin sov:)). Tur att farbror Gabriel ville fota oss:)
Farbror Gabriel hade gjort denna skapelse ...en blöjtårta till sin storebrors baby. Den blev så himla fin, och det var ett sånt engagemang och noga tänkt hur den skulle se ut. Duktigt jobbat tycker jag. Han valde med omsorg allt som skulle vara runt tårtan...o mjukisdjuret som satt ovanpå allt. Blå glitter ögon och blå randig svans...så sött.

Sen har han gjort en hemmagjord sak till:) Han använde min Silhouette Cameo o tryckte en egen  liten text till en body :)) Storebror skrattade sååå gott åt den:)
 Här lämnar lillebror över denna presenten till sin storebror:))
Här kom världens gapskratt :))
Han beundrade länge brors jobb.
Och världens kram efteråt:)
Så här såg bodyn ut som Christoffer skrattade sååå gott åt:))) Dom har lika humor våra 2 söner:))

Efter det lämnade jag över den skötväskan som jag gjort till lille "Benjamin" :)
Han ska ju heta Granberg också...som oss...så då tryckte jag också dit vårt namn...detta med hjälp av min Silhouette cameo igen:)

Renhornet har vi gjort själva o borrat ett större hål. Flätade lite tenntråd också som jag trädde genom renhorns hålet, och sydde fast det på fickan på väskan.

När man får barn...speciellt när vi får barnbarn...äntligen. Så har det blivit lite hemma pyssel till denna lilla familjen. Bilder kommer nedan:
 Dregglisar...med lite tryck på...som jag gjort själv


Sen har jag även tryckt dessa t-shirts till vår son och flickvän. Tyckte att det passade dessa 2 efter deras jobb med förlossningen.

SUPER MOM och SUPER DAD.

Dom har varit riktigt duktiga dessa 2. Så dom är värda var sin tröja med super mamma och super pappa. Även här hade jag Silhouette cameon till hjälp. Och min varm press så klart:)
En liten baby i cernitlera som jag gjort. Denna lilla satte jag på ett av paketen dom fick.

Detta var en liten del av vad dom fått...som jag hade bild på.
Gammel farfars (mina föräldrar) gav också presenter till dom såklart, trots dom inte var med i helgen.
(Denna nappflaska hängde i taken i cafeterian på sjukhuset.)

Jag lägger inte in någon bild på vår son med flickvän...eller någon bild på lilleman...utan att ha frågat om lov..Så än blir det ingen bild på vårt fina fina barnbarn:)) Dom behåller jag för mig själv;-)

Kommer att lägga ut vad jag pysslar med på: http://pysselglitter.blogspot.se/

Vill bara tillägga att vi köpte lite turtles kläder i fjol sommar när vi var i Malmö:)) Vi hoppades få ett barnbarn snart...och en kille :) Den uppe i högre sidan köpte vi. 
I går fick vi ge den till Benjamins föräldrar. Kul att vi köpte rätt sort...att det blev en son menar jag:) Dessutom var Turtles stora idoler för vår son , Benjamins pappa. När han var liten. Så detta passade suveränt tyckte dom o skrattade gott igen:)



13 kommentarer:

  1. Skönt att höra att allt har gått bra trots dramatiken.
    Vilka fina roliga saker Benjamin har fått från er.
    Stort Grattis från oss.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Joy: Jo det var verkligen skönt. Haha Tack. Tack så mycket för grattis hälsingen:) Kramiz

    SvaraRadera
  3. Rose-Marie i Rosvik4 maj 2015 kl. 08:03

    Jättestort grattis till er allihop!!! ♡

    SvaraRadera
  4. Kreativiteten går visst i arv i familjen ser jag! :)

    SvaraRadera
  5. Såå mycket glädje ni kommer att få med den lille!
    Skönt att det gick bra!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Grattis Grattis till avkomman!

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  7. Grattis!! Och vilken häftig blöjtårta!! Den idén snor jag nog till något tillfälle �� så roligt att pyssla och köpa söta små kläder!! Men jag får nog vänta ett par år tror jag �� Ha det gott Kram Nilla

    SvaraRadera
  8. Rose-Marie: Men tack så mycket söta du. Kram

    Freedomtravel: Jo arvet går vidare:)) Dom är så pyssliga båda sönerna. Dom gillar det som jag. Kul att ge bort också det man tänkt ut och gjort själv:))

    Lennart: Jo vi kommer att få så trevligt.:) Tur att allt slutade lyckligt efter lite dramatik. Kram

    Rolle o Carina: Tack så mycket. Kram

    Nilla: Visst var den fin blöjtårtan:) Han var så duktig att få ihop den. Storebror o hans flickvän blev så glada över skapelsen . Det är så roligt när det äntligen kommer småfolk till familjen, så vi får pyssla lite:).:)) Kram

    SvaraRadera
  9. Måste kännas helt underbart med ett barn-barn! Grattis än en gång! ����������//ab

    SvaraRadera
  10. Blev inga smajlisar som jag tänkte!

    SvaraRadera
  11. Grattis till hela familjen. Fint namn han fick pojken. Kram

    SvaraRadera
  12. Ann-Britt: Jo det är inte klokt vad glada vi är:)) Tusen tack söta du. Kram kram.

    Matts: Tack snälla. Namnet gillade vi också jättemycket:) Kram

    SvaraRadera
  13. HJÄRTLIGT GRATTIS TILL BARNBARN Nr 1! Det är ett stort under som farmor & farfar att få uppleva att "kopieringsmaskinen fungerar" :-) :-)

    SvaraRadera