måndag 11 maj 2015

Trosa ställplats o stad

När vi lämnat våra vänner och åkte vidare, kom ett regn in och det blev bara värre och värre.


 Det finns en del olika husbilar efter vägen :)

 Här kör bussen om oss...med glada resenärer till Ullared:) och Gekås.
 När vi kom fram till Trosa ställplats såg det svart ut...men det började lysa upp så småningom.

 Vi gick ut och tittade när vi kom fram.

 Inte många matgäster vid hamn restaurangen:) Men det är nog fullt så fort solen visar sig.

Vi vaknade i morse till strålande sol, och 18 grader. Vi bestämde oss för att gå en promenad och titta på hur det såg ut här i Trosa.

 Det var så vackert vid kanalen



 Vi hittade kyrkan. Självklart ville jag att vi skulle gå in:) Jag måste fota alla prediktolar och orglar i dom kyrkor vi går förbi och tittar på:)
 Detta var en liten och enkel kyrka.


 Väl nere i stan...hittade vi en liten fin lakrits butik)...så vi gick in.

 Ut gick vi med en liten flaska honung med sirap :)

 Där jag står och fotar butiken ute...kommer ett bekant ansikten mitt framför kameran:) Bengt Frithiofson:) Tala om att jag blev paff. Han hade såklart en vinflaska under armen där han kom o gick.:)

 Hittade också denna lilla söta butiken. Marsipangården.

 Det var svårt att välja vilken pralin vi ville ha. Dom kostade nämligen 790 kr/kg.
 Dom vi köpte med oss till husbilen var sååå goda :) Muums. Hade gärna köpt på mig ett gäng till:)


 Hur gott ser inte detta ut:) 




 Såhär såg butiken ut.
 När vi gick hem gick vi förbi en massa små fina hus. Det lilla röda huset såg ut som att det skulle trilla omkull när som helst:)

Detta var mitt/vårt inlägg om Trosa. 
Ett super sött ställe och bara trevliga och vänliga människor där.
Dit åker jag gärna igen


9 kommentarer:

  1. Trosa är verkligen en liten pärla. Skönt att regnet upphörde. Hoppas ni trivs i er fina husbil - bästa märket :D
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Det är ingen sommar om man inte kommer till Trosa och äter stekt strömming, potatismos och rårörda lingon. Visst heter stället Glada Fisken? Ha det gott

    SvaraRadera
  3. Vår allra första övernattning med husbil var i Trosa 2009!

    Har besökt den staden många gånger!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Kors o Tvärs.: Det var verkligen en överraskning Trosa. Jättemysigt ställe:) Kram

    Matts: Jag vet inte om det hette så...för det fanns fler ställen.:) Det enda jag äter rårörda lingon till är Pite palt.:))..dels för att det är så gott och för att jag är allergisk mot fisk. Kram

    Lennart: Då har vi haft husbil lika länge ungefär. Jag skulle gärna komma tillbaka till Trosa:) Kram

    SvaraRadera
  5. Trosa är underbart att vara vid,fin hamn där!
    Vi var där 2005 i vår första Bobil,en Knaus!
    Så länge har vi vart med Bobil,fler år följer!
    Vi åt oxå Negerbollar idag på bollens dag ����

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  6. Trosa är en idyll på sommaren, dit brukar vi åka ibland när vi känner på oss att det finns en ledig övernattningsplats.

    SvaraRadera
  7. Trevlig mysig plats att strosa runt i. Kändisen Bengt har sommarhus där.
    Kramiz

    SvaraRadera
  8. Trosa är fint! Där har vi varit många gånger med husbilen.

    SvaraRadera
  9. Rolle o Carina: Jo det är jättefint vid hamnen. Men ännu vackrare i stan. En riktig idyll:) Kram

    V-backen. Det måste jag verkligen hålla med om. Att det är en idyll. Kram

    Joy: Jo det är så sant. Förstod nästan att han hade sommarhus där. Vi gick just o pratade om det...hur många som bodde där bara på sommaren. Då vet vi det:)) Kram

    Freedomtravel: Det är nog många som bor här nere som åker till Trosa:) Kram

    SvaraRadera