lördag 23 maj 2015

Örebro och vännerna...sen vidare

Vi har åkt vidare och kom in rullande till vännerna i Örebro

 Dom bor så fantastiskt fint till våra fina vänner L och  L :)
 Vi skulle egentligen ha sovit över hos dessa 2 fina...men vi hade strax före det fått telefon att vi var tvugna att åka hem. Kjell är tvungen att jobba...tyvärr. Så det fick bli några timmar istället tillsammans.
Det bjöds på lunch och jättegoda "Deciree" bullar som L sa att dom hette:-) Och som hon dessutom bakat till oss. Det var så gulligt gjort tycker jag. Dom har ett fik i Örebro som säljer dessa Deciree bullarna med smörkräm i mitten. Haha. En bulla i mitt namn:)) Trodde dom skojade först...men det är sant.

 Så goda ser dom ut "mina" bullar:-) haha...Deciree bullarna. Och vansinnigt goda var dom.
Deras lilla hund Dennis är de sötaste hund vi vet. Han blev såååå glad när vi kom och backade in husbilen. Han viftade så på svansen och hoppade och var så glad:) En sån skulle man ha, om jag inte är så allergisk mot dom...synd. Men jag får träffa dessa söta saker ute i stället.

Tusen tusen tack säger vi till våra fina vänner som fixade så mycket för vår skull. Kram till er.

Vi fortsatte vår resa mot Stockholm och Caravanhallen. Där vi bestämt träff dagen efteråt.




5 kommentarer:

  1. Aj så tris o behöva rusa hemåt, men vilka läckra bullar i ditt namn ni bjöds på, har ej hört talas om dem tidigare. Såå många goda bakverk vi har i Sv, det är det bästa med att vara i Sv på sommartid. Då vi övervintrar i Sp lider vi varje gång vi vill ha bakverk, måste komma på hur jag enkelt ska kunna baka något gott till e m fikat! Forts trevlig tur hemåt :-)

    SvaraRadera
  2. Är det inte typiskt att jobbet tar så pass mycket av fritiden?! Decireebullar har jag faktiskt smakat och jag håller med - såå goda.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Trevligt med goa vänner o bullar också!

    Trevlig Pingst/Kram

    SvaraRadera
  4. Jag har en "Örebror", men tyvärr inte ofta vi är där. Härligt somriga bilder tillsammans med vänner. Kram

    SvaraRadera