onsdag 6 maj 2015

Resans gång:) // Barnbarnet

Här kommer nu första bilderna på vårt vackra barnbarn.
Vi startade i morse, med att åka förbi vår yngsta son på hans nya jobb. Klart att vi som föräldrar vill se att allt är ok med honom och att han trivs här i sin nya stad. Självklart gjorde han det också:)) Hade väl inte väntat annat heller.:) Glömde fota när vi var där...:) Glad är nog sonen för det...haha.

Efter det åkte vi till vår andra son...som nyss blivit pappa. Han o hans flickvän klarar detta med föräldrarollen suveränt bra.
 Som ni ser är vi rätt så lyckliga farföräldrar. Vårt lilla barnbarn blir vi bara mer och mer kära i. Det är inte så svårt heller kan jag säga. Han är en sån snäll och söt liten pojke...lilla Benjamin:-)
Jag har suttit och sytt på en skötväska till lilla barnbarnet...som jag lagt in på min andra pysselblogg som jag har :)http://pysselglitter.blogspot.se/2015/05/hemsydd-skotvaska.html.

Som ni ser passade den jättebra på deras barnvagn:) Så roligt att se att det man gör används. Sen hade dom hängt mumintrollen som jag köpt vid barnvagnen :))
 Efter en timme hos yngsta sonen, och en dryg timme hos äldsta sonen o hans familj...drog vi vidare söder över. Det började regna redan i Umeå..och höll i sig ända till Sundsvall...
 Men sen började solen lysa och det blev så vackert och värmen kom med den. Lite skillnad. När vi startade hade vi 5 grader. Nu har vi 16 grader :) Härligt!! Jag ville att vi skulle köra igenom hela pollen hysterin som håller på nu. Så därför stannade vi inte länge hos våra ungdomar. Vi tar igen det när vi kör hemåt igen:-))
 Nu har vi parkerat på ställplatsen i Söderhamn. Perfekt plats vid vattnet. 
 Kjell kopplar strömmen här till husbilen...
...dessutom precis bredvid oss en jättefin service byggnad med toa o dusch. Det blir bra i morgon bitti..att få duscha av sig innan vi fortsätter söderut:)) Sen hoppas jag att denna resan går bra för maken som drog på sig en hälsporre häromdagen...stackarn.

Ha en trevlig kväll...det ska vi ha:)

8 kommentarer:

  1. Härliga bilder på första barnbarnet!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Såå söt han är lilla Benjamin.
    Skönt för er att få komma söder ut, bort från regn och rus, Välkomna till värmen hihi
    Kramizar

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder på barnbarnet och jag ser ju att ni är lika stolta över erat första som jag är över vårat andra som föddes 19 mars och blev en liten tjej och med en stolt liten storasyster på 3,5 år.
    Ni hade tur som kom till Söderhamn på em för det har verkligen spöregnat här hela dan och solen kom fram först nu på em.
    Ha en riktigt bra resa och jag följer er på bloggen.
    Med vänlig hälsning Ulla

    SvaraRadera
  4. Lennart: Visst är han fin. :) Kram

    Joy: Han är ännu sötare i verkligheten:-)) Vi kommer snart hos er. Kramiz

    Ulla: Det var verkligen fint här. Vi är så nöjda att vi stannade hos "dej" :-) Synd att vi inte hann ses. Kanske nästa gång. Kram till dej Ulla.

    SvaraRadera
  5. Visst är de underbara våra små barnbarn. Vi hade fint besök i tisdags. Ha det gott på er resa.

    SvaraRadera
  6. Visst är de underbara våra små barnbarn. Vi hade fint besök i tisdags. Ha det gott på er resa.

    SvaraRadera
  7. Så mysigt med små bäbisar!!! De luktar så gott!!
    Och har så små söta händer och fötter😊
    Vart är ni på väg? Halland??🔆
    Ha en trevlig resa 😊 kram

    SvaraRadera
  8. Maggan: Visst är då söta. Jag älskar att jag blivit farmor:)). Förstår att du också njuter m farmor skapet:). Tack för det. Kram

    Gunilla: Visst är det mysigt med dom små.:) Man vill aldrig sluta lukta på dom:)) Vi är på väg ner till Norrköping för den årliga husbils träffen bl.a. Tack snälla. Vi ses efter vägarna:) Kram

    SvaraRadera