onsdag 20 maj 2015

Spiken ställplats

När vi åkte från Ullared, efter att ha shoppat lite till:-)) Kom vi fram till mitt drömställe. MDP utanför Göteborg. Dom säljer material till min Silhouette Cameo. Vi parkerade utanför butiken.
Jag gjorde lite inköp där och sedan drog vi vidare igen.

Nu hamnade vi i Göteborg:)...på genomresa
Körde förbi Lisseberg:)
När vi kom till den här tunneln sa Kjell... Dessan..tror du vi kommer igenom här med husbilen sa han och såg så förskräckt ut...sen skrattade han när han såg hur chockad jag blev. Dessa tunnlar är pesten för en husbils åkare. Man kan fort åka in i en utan att tänka att man har en hög husbil. Och vips har man cab... Titta på den: https://youtu.be/IAqKdX3rXi4
Nu kom vi då fram till Spikens ställplats där vi stannade över natten.

Solen kom fram till slut. Så vi kunde äntligen få sitta ute och njuta.

Vi gick runt och tittade här vid ställplatsen
Sen tog vi en timmes promenad. Här kom vi fram till en gammalt träd som var så stort i stammen. 
Den hade rent ett märke fast satt på stammen.
Det blev bättre och bättre väder
Kändes som vi gick i ingemans land. Stor åkermark passerade vi.
Till slut kom vi fram till: Naturum, Vicctoria huset där vi tog en fika:)
Klart man måste fika så vi orkar gå tillbaka till husbilen igen:))


Här traskar vi tillbaka till husbilen...där vi kunde sitta ute och äta middag:))

5 kommentarer:

  1. Verkar vara en trevlig ställplats!
    Den får vi sätta upp på listan!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så bra att jag tipsade dig om MDP butiken, nu har du fått en hel del grejer kan jag tänka mig, så nyfiken jag blir hihihi
    Spiken ser trevligt ut att stanna på.
    Kramizar

    SvaraRadera
  3. Roligt att du hittade "pyssel-butiken" Ska bli spännande att se vad du ska göra för fint
    Ställplatsen verkar vara jättefin - och med en fiskbutik vid knuten kan det ju inte bättre
    Kram

    SvaraRadera
  4. Spiken har varit ett stamställe för oss under många år. Nu letar vi alltid nya platser. Ganska trevligt att äta buffé i restaurangen. Kram & Ha det gott

    SvaraRadera
  5. Då får vi se fram mot ny alster. Spikens ställplats med omgivning såg fint ut. Där har vi inte varit, så det får bli på minneslistan! Elisabeth

    SvaraRadera