onsdag 12 augusti 2020

Framme vid Jävre ställplats

Nu har vi kommit fram till Jävre ställplats utanför Piteå...nu har vi nära hem 😂Här är instruktionerna på tavlan om hur man gör och vad det kostar att stå med eller utan ström...vi valde utan ström för vi har ju solceller som laddar för fullt på husbilstaken.
Möblering ute igen med våra turkosa mattor där vi intog lite kaffe med dopp innan vi skulle gå på promenad.
Denna fyren är så vacker tycker jag och jag blir aldrig less att titta på den.
Kjell o Jakob beundrar den också 😁👍
Vi promenerade runt där det finns ett rökeri...men vi höll oss på sidan där allt folk var.
När jag var på loppis med min väninna Agnetha så hittade jag denna omnia ugn för 50 kr som är bra att ha när man inte har ugn i husbilen. Den kom bra till användning nu till middan.

Vi hade köpt små tacobröd som vi fyllde med köttfärs och ost bara o dom fick ligga under locket på gasolspisen i ca 20 min...sen så satte vi resten av sallad och det man vill ha till bredvid på tallriken. Det blev skrispigt och gott 😋 
Senare vid 21 tiden på kvällen började Jakob och Kjell med sina drönare...en flygtur kanske när det är lugnt.

Filmerna som jag har här har jag bara tagit från Kjells minneskort och putsat till bara utan musik eller nåt...hade inte tid att vänta på att han skulle göra en film 😂

Det är kul att få en bild ovanifrån för här var det vackert.
Frukost på morgonen i strålande sol intog vi på dom nya tallrikarna köpta på Ikea 😄👌
Tömningen är fin här i Jävre 

 Den spolar rest och fint när man är klar efter tömningen här. Då är det fräscht till nästa kommer.
Nu har vi rullat vidare med våra vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar