söndag 9 augusti 2020

Mot Robertsfors golfbana


Vi lämnade Umeå och våran familj och rullade norrut igen med våra vänner. Dom behövde tömma toan o vi visste vart det fanns en rastplats med tömning så där stannade vi. Jag körde vår bil åt sidan medan dom körde fram vid latrintömningen.
Här stod jag säkert i mitten av 2 till plåtisar 😎...vi fortsatte att köra mot vårat mål vi hade inställt.
Denna gången blev det Robertfors golfbana som dom ville testa...men den var tydligen inte alls lika fin som på den Gabriel (vår son) spelar på, när dom gästspelade med honom vid Norrmjöle golfbana fick vi höra när dom kom tillbaka
Här fick vi så himla fint väder och på ställplatsen, dom stod gratis eftersom dom skulle spela dagen efter och vi fick swisha 100 kr vilket var jättebilligt för el ingick också.
Vi hade en trevlig kväll med sol och god mat som vi åt utomhus på varsin turkosa matta 😁👌

När det började skymma lite tog vi en promenad för att titta vart man kunde kasta sopor och duscha och allt fanns vid huset.
Jag o Yvonne gick sedan o tittade för vi skymtade en kyrka ovanför ställplatsen. Såklart blev det en bild av den också på håll i skymningen.
 På morgonen när jag vaknade var det tyst och stilla. Jag gick upp till huset där duschen fanns, det var inte en människa vaken och inte hade någon börjat golfa
När jag gick tillbaka till husbilen vid 06.30 skymtade jag några som gick på banan.
Efter en stund så började det röra sig i husbilen bredvid..vi fick höra att deras kylskåp hade dött helt...😰Nej! varför ska det hända just när man inte får tag på någon serviceman som kan fixa snabbt. Sen verkar det vara stora problem med Dometic kylskåpen i Carthago, för det är många mer än vi själva som nu för några veckor sedan fått byta hela svarta lådan bakom kylen....Ska kylen bara hålla i några år ??

Dom tog sig en golfrunda ändå trots funderingar vad som är fel med kylskåpet...och Jag och Kjell gick en promenad.
Över hängbron och runt den fina parken dom hade.
 Det var så vackert och rofyllt runt Robertsfors på morgonen...det hände inte så mycket....
Mer än några fåglar som kom simmandes i lugn o ro 😁🐦🐦🐦
Nu var vi klara här och rullade vidare igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar