torsdag 6 augusti 2020

Kustvägen o hem till familjen

Vi lämnade Mellanfjärden och bestämde oss för att köra "Kustvägen " och den blev vi inte imponerade av för det bar bara skog hela vägen ...och bitvis dålig väg.
Vi skulle nog inte ha kört denna vägen när vi hade Carthagon men nu kunde vi testa när vi kör en Malibu Plåtis.
Om den heter kustväg tycker jag att man ska se liiiite vatten eller ? 😄
Till slut efter lång bit krypande fram i 40 kom vi till en enda plats jag ville stanna till vid och fota 😂och inte var den märkvärdig heller.
Vi tittade på kartan och bestämde oss för att åka till Galtströms bruk.
Ett slitet troll mötte oss vid vägen.
 
Denna rastplats invigde dom för exakt 10 år sedan nu när vi körde förbi...lite skillnad har det blivit på bänkarna och på trollet. (Hittade bilden på nätet)
Men man kunde i allafall skymta lite fiskevatten mellan alla träd.
Nu fick vi hålla upp ögonen kände vi....ska vi möta på en björn här i snårskogen??😳
Nej det gjorde vi som tur var inte...Nu kom vi i alla fall fram till Galtströmmen.

En vacker kyrka där gravplatserna vätter mot vattnet...rofylld sista vila .
Detta lilla röda huset kändes lite som grumme såpa reklamen 😁
Detta bruk har vi besökt förut men det var några år sedan, Galtströms bruk.
En bra bit ovanför ställplatsen finns detta servicehus , här kan man fixa till husbilen innan man rullar härifrån.
När vi kört förbi det lilla servicehuset kommer vi efter en stund ner mot vattnet där ställplatsen är. Den ligger så vackert till.

Det var fullt här men vi skulle bara stanna till och fika lite så vi kunde ställa oss på sidan bara. När vi var här för några år sedan var vi 2 husbilar tror jag.
Nu kommer Kjell med fikabrickan, här njöt vi en stund i den heta solen o det var så mysigt.
Nu hittar ni hit 😊
En segelbåt lämnade just kajkanten...och vi rullar också iväg hem hos vår familj i Umeå. 
Jag hamnade med äldsta sonen i blåbärsskogen med lilla Amanda. Benjamin åkte plåtis med Farfar och var och gjorde några ärenden.
Det fanns en massa roliga saker i skogen för Amanda...så det blev inte så mycket blåbär för oss men en mysig stund tillsammans med son och barnbarn💕

Det fanns en skylt uppsatt hur gammal skogen är på olika ställen...det var rätt kul att se skillnaden.
När vi gått en bit hittade vi fiskar som bara låg upplagda mitt på stigen...Kan inget om fiskar men var detta mörtar kanske ?
Nu har vi i allafall kommit hem och arbetet börjar för oss att fixa till Malibun på bästa sätt...kommer mer i ett annat inlägg.😁

2 kommentarer:

  1. När jag var uppåt landet så tänkte mina ägare också ta kustvägen, men de blev varnade av några andra husbilsägare. Nu när jag ser era bilder så är jag tacksam att mina ägare lyssnade på varningarna.
    Nu är vi nyfikna på vad "fixarfrasse" (Kjelle) ska fixa med i er nya bil.
    Mina ägare riktigt ser glädjen i texten med familjen, ni får träffa de samt också visa upp er nya fina bil.
    Kram till er

    SvaraRadera
  2. Vi är så tacksamma att ni "varnade" oss för kustvägen. Det räckte den lilla biten vi körde fram till Sörfjärdens golfban hahaha bump bump bump.
    Kramizar

    SvaraRadera