fredag 12 maj 2023

Nu har jag fått ett växthus.

Detta är andra sommaren som vi bor här i vårt lilla hus. Det har varit en del jobb inne i huset och nu fortsätter det utomhus. 😆

Jag har önskat mig ett växthus så nu fick jag mig ett litet ett för att känna in om det är nåt för mig.
Kjell började med att lägga ut plattor och väga upp så det står rakt...det är ju en fördel 😆


Sen kom yngsta sonen och hjälpte till i en massa timmar. 
Men trallen gick bra för pappa o son att skruva ihop.
Det tog så lång tid att skruva o montera ihop detta lilla hus när det började blåsa så mycket.

Takdelen fick äldsta sonen komma o hjälpa till med, tur det eftersom dom har växthus själva så kunde han allt om den vädrande luckan som skulle monteras på rätt sätt.😄

Tänk att nu kunde jag äntligen få sätta upp gardinerna som ska vara solskydd mot solen för blommorna.
Jag känner mig rätt så nöjd kan jag säga 😍👌
I morse satte jag ut alla växter som jag grott inne sedan i början av mars 😅
Hoppas nu att det inte kommer någon köldknäpp så mina dahlior, gurka och tomat överlever.

4 kommentarer:

  1. Vilket fint växthus dina grabbar har fixat till dig! Nu gäller det bara att hålla koll på termometern så det inte kommer några köldknäppar och förstör allt det vackra.
    Ha en riktigt fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Båda sönerna o pappan till dom fixade till det riktigt fint och jag är sååå nöjd. Det kommer mer o mer blommor i växthuset också och jag har koll på värmen eftersom vi har ett element därinne om det blir kallt :-) Ha det fint

      Radera
  2. Viket fint växthus, det är så mysigt med alla växter. Och så bra med gardiner mot solen jag ska fixa såna nu till sommaren tänkte jag. Härliga bilder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är Gittan inte anomym.

      Radera