lördag 27 maj 2023

Utflykt till Ögeltjärnsberget

När man står vid ställen där det finns att upptäcka och ta med sig fika i ryggsäcken då är jag på👍 Vi hade sagt redan när vi packade husvagnen att dit skulle vi gå...Men när jag skulle ta på mig skorna hade jag 2 st vänsterskor med mig 😂 Detta beror på att jag har 2 par likadana och tittade aldrig att jag hade 1 höger och 1 vänstersko 
Så jag lånade ett par tjocksockar av Kjell min gubbe, och så mina foppatofflor. Vad gör man inte för att man så gärna vill. Vi började att traska iväg längst leden. 

Jag hade tur man man säga att dom gjort om leden upp till berget på ett jättebra sätt. Sist vi gick här för några år sedan så fanns inga spänger i skogen
Så det var en härlig väg eller bred stig på många ställen.
Titta!! Jag klarade hela vägen upp. Det var dessutom skönt att gå i dom för dom är så mjuka. Man får akta noga vart man sätter fötterna så man inte vrickar sig, men jag klarade mig galant.
Tog en kompassbild uppe på toppen 😅👍
Det första man gör när man kommer upp svettig på toppen är ju att ta en groupie 😂
Men vilken magisk utsikt det är häruppe, synd att maken inte hade med sig sin drönare då hade vi kunnat se ännu bättre hur det ser ut. Kanske lika bra att han inte hade den med förresten, för jag är lite rädd att den ska fastna i nåt träd eller köra bort sig 😆
Jag är nöjd ändå över mina bilder jag tog däruppe

Efter en stunds fika med kaffe och tilltugg så kunde vi börja vandringen neråt o tillbaka till campingen igen. Nöjd var jag att det gick att genomföra trots jag inte hade vandringsskorna med mig. 

6 kommentarer:

  1. Tyckte först det såg ut som Skuleberget, såg sedan när jag tog Google maps att det låg inte så långt där ifrån, det är så fint där, min bild jag har på min bloggsida är där ifrån, bra kämpat i foppatofflor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ser nog rätt lika ut uppifrån :) Tack för din kommentar och tack för hejjaropet ang mina foppatofflor ;-))

      Radera
  2. Haha skrattade åt dina vänsterskor, riktigt bra gjort att gå upp i foppatofflor. Fin utsikt och nog påminner den om Skuleberget.
    Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det kan jag förstå :) själv höll jag på att bryta ihop att jag inte tittade bättre när jag packade :)) Ni har ju varit till skuleberget så jag förstår att ni tycker lika . Kramiz

      Radera
  3. Så det kan bli, men bra jobbat i foppatofflor! Otroligt fina utsikter väl värda vartenda steg och varenda svettdroppe!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite klantigt av mig kan jag tycka men jag klarade det o kom mig upp ändå :) Jo det så värt det för utsikten och allt får man se som träning :) Ha det fint

      Radera