måndag 19 december 2011

Julgodis till julaftonskvällen:-)

Som jag sa igår så sökte jag recept på julgodis.
Hittade en del och fixade idag.
Mår bättre idag så då passar jag på...som vanligt:)

Med lite vila mellan sorterna så går allt...nästan:-)

Började med:

-GLÖGGTRYFFEL
Som är spritsade i formen.


-TRYFFEL rullad i cacao.

-SNÖBOLLAR rullad i cocos.

-CHOKLADMINTTRYFFEL rullad i florsocker.

Sista sorten blev sonens godis, ljus choklad.
Han är ingen älskare av mörk choklad Gabriel,
så då fixade mamma såklart en sort som blev hans:-)
Han fick provsmaka idag efter middagen,
och den blev godkänd:-))) Men denna blev
rullad i riven ljus choklad. Jag är också
storälskare av ljus choklad.

-KOKOSTRYFFEL rullad i riven ljus choklad.

Nu har jag bara kvar mintkyssarna.
Dom måste torka i rumstemperatur,
gärna över natten...så i morgon är dom klar.

Dessa godisar kommer fram på rumsbordet
på julaftonskvällen. Då blir det snask kväll:-)

Är ni sugna att prova någon sort...
lämna en kommentar så lägger jag in receptet:-)

Ha en bra kväll, det ska jag ha.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar