torsdag 22 december 2011

spark tur i morse blev vackra bilder

I morse tog jag fram min röda fara:-)
Det var så härligt och friskt i luften.
Jag beundrade allt och snön som pryder träden
stannade till o fotade såklart.
I dag hade jag min "fin"kamera med mig.

När jag sedan närmar mig hem...
har beundrat det vackra i träden....
Då kommer en helikopter som försöker
att få bort snön...där den förstör.
För det gör den, tyvärr. Snön ligger så tung
på olika ledningar, och det är förståss inte bra.

Hann inte riktigt med där:-)
Den dök helt plötsligt bara upp.
Härliga solen tittade också fram lite.

När det nu är jul så tänker jag på alla barn
som får lida för hur vuxna är.
Det svider i mitt hjärta när det finns dom
därute som inte bryr sig om de sina.
Fullkomligt struntar, och engagerar sig inte.
Det jag tycker är värst, det är när
barn kommer i kläm.

Det är många barn det är synd om.
Och det är inte bara till julen. 
Vuxna klarar sig alltid.

Jätteglad är jag som har morfars till mina barn.
Som älskar sina barnbarn och skulle kunna
göra vad som helst och allt för dom.
Tänk vilken tur dom har, som har varandra.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar