fredag 2 december 2011

Julkl.inköp &Glöggkväll

Då var det fredag igen.
Naturligtvis är det härligt...speciellt för mina män i familjen:-)
Dom får en ledig helg från jobbet.

Min behandling i Bureå gick bra i går. Ingemar är så duktig på det han gör.
Jag känner före hur det tar emot när jag andas, och när jag åker hem fr honom
är det helt underbart. Allt känns så mycket lättare då m andningen.
Frånsett att kroppen blir mer o mer trött och öm efter några timmar.
Men det vet jag att det går över.

Innan jag började känna av behandlingen så gick vi o tittade,
och faktiskt inhandlade lite julklappar.
Konstigt känns det att julen snart är här, men ingen snö?
Julstämningen infinner sig inte riktigt.
Men skönt att vi hittade lite paket ändå.

Jag o Kjell gick in på Indiska.
Dom har så mycket fint där. Jag småtittade
på ett nytt glöggset i rött....jag älskar rött.
Min man tyckte lika som jag att det var fint.
Så ut gick vi med en påse full.

Men titta så fint det är:
Nu kan man börja känna stämningen komma krypande.
Glöggpannan, sleven, 6 st glöggmuggar m skedar
och en liten skål för russin och mandlar.

Jag är så nöjd över detta:-)

I går kväll fick vi besök av våra kompisar, Janja & Ibbe.
Då fick vi inviga detta glöggset med lite pepparkakor till.
Det blev en liten glöggkväll.
Dom hade med sig en jättefin inflyttningspresent
som jag också måste få visa:-)
En jättesöt röd ljuslykta....från Indiska såklart:-)
Det blev mycket från just den affären igår.
Hängde den i köket just nu över julen.
Sen ska den få pryda vårt röd vita rum, gästrummet/kontoret.

Jag gillar det mesta dom säljer där...mysiga fina saker har dom.
Det blev en jättebra dag igår.....med våra goda vänner på besök också.
Kan det bli bättre. Härlig kväll med mycket surr o skratt.

Önskar alla er en trevlig helg med detta

1 kommentar:

  1. Så skönt att du mår bättre. Jag gillar också Indiska. Glöggsetet och stjärnan blev ju jättefint och goda vänner kan man aldrig få för många av. Ha en bra helg

    SvaraRadera