söndag 22 juli 2012

Loppisfynd:)

Vaknade lördagmorgon med sprängande huvudvärk och jätteont i nacken. Maken var på gång att måla sista varvet runt fönstren. Jag var tvungen ut o röra mig och få igång kroppen. Med huvudet som sprängde tog jag cykeln på en cykeltur. Hamnade på Loppis i parken i stan. Gick runt och botaniserade och försökte koppla ifrån. Träffade lite gamla vänner och stod o surrade med dom:)
När jag går vidare skulle jag svänga höger och fortsätta...men det var som att någon knackade mig på axeln o sa att jag skulle gå rakt fram:) :) detta jag gjorde. Där på bordet såg jag en fin present till min man. Han hade tidigare surrat så mycket om....-om jag hittar en kaffebryggare "Don Pedro"...då ska jag köpa en sån, hade han sagt. Och där står den och bara väntar på mig! :) Jag funderade inte länge, utan köpte den direkt.
Glad cyklade jag hemåt med en kartong Don Pedro till min man. Han såg hur glad jag var när jag kom hem...han smilade upp sig rejält och frågade varför jag log så mycket... varsågod älskling sa
jag. Gissa om han blev superglad. Det var roligt att hitta denna efterlängtade sak till honom på loppis. Han gick stora steg in, började diska upp allt och startade genast ett kaffe bryggar test:). Men tala om att det blev gott kaffe:) spännande procedur också med kaffe brygget på detta sätt. Ett lyckat loppisköp o många bryggningar har det blivit i helgen:) Men tyvärr så var huvudvärken kvar hela dagen och tennisbollar på axlarna av värk. Men nu kändes det mycket bättre ändå. Jag fick glädja min make med ett efterlängtat loppisfynd. Det var trevligt. Det är nog många som känner igen detta sätt att brygga kaffe på:) åtminstone förr i tiden.

Ha en trevlig söndagkväll alla kära. Kram//D


8 kommentarer:

  1. Sicken fräsig kaffebryggare! Kram och hoppas du mår bättre....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur, visst är den:) jo tack jag mår bättre. Hoppas allt är bra m dej oxå:)

      Radera
  2. Tack än en gång för den fina bryggaren älskling:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men varsågod:) kära du. Den var du värd<3.

      Radera
  3. Minns så väl när svärmor bjöd på " Don Pedro- kaffe"!
    Kul att hamna på listan!

    Hoppas du mår bättre!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då blev det gamla minnen för dej nu då:) kaffet blev verkligen gott:) självklart ska du me vara på listan. Kram

      Radera
  4. Jo visst minns vi DonPedro. Då säger Jakob: tror vi har en på vinden!!! Kanske vi också ska ha Loppis här hemma ha ha ha
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men oj! Ta ner den o brygg kaffe, ska ni få känna hur gott det blir:)

      Radera