tisdag 3 juli 2012

Lite till av Paris:)

Nu när jag har landat lite mer, så måste jag få visa mer bilder från Paris:) Det tar ett tag att smälta alla nya intryck efter en resa som vi gjort. Men det är det nog för alla resor man gör. Man landar hemma och börjar tänka på allt som hänt och allt vi sett. När man då tänker efter så har allt gått jättebra. Inga sjukdomar, inga krockar eller annat som verkligen kan förstöra. Som jag sa tidigare, så har vi bara råkat ut för en punktering på däcket. Detta gick att fixa till på en däckfirma i Paris.
Mera eiffeltorn. Bilderna har jag lånat av sonen.
Sonen tog korten...... bl.a här...

....uppe i eiffeltornet. Så här såg det ut längsst upp i toppen på tornet. Det var ganska mycket folk. Men det var absolut inte trångt så man kunde se allt man ville. Gabriel hade en bra kamera med sig som kunde zooma jättebra:) Ganska läckert att så många människor kunde befinna sig samtidigt uppe i den lilla knoppen på eiffeltornet. En stabil byggställning:)
       Kyrkogården Pere-Lachaise fick han också med jättenära uppe från tornet.

Triumfbågen fick han in ganska bra trots att den var långt borta

Här är vi då nere hos maken igen:)
Här satt då Kjell snällt och väntade på oss. Han visste hur gärna vi ville upp i Eiffeltornet jag o sonen.
Herr o Fru:)

Triumfbågen är otroligt vacker...speciellt i detta kvällsskenet.
Sen är Champs-Élysées mäktigt lång också
Synd bara att dom var tvungna att sätta ett trafikljus i vägen...precis där jag stod mitt i gatan vid ett övergångsställe och fotade:) ha ha
Kön ringlade sig utanför Notre-Dame Paris
Mäktigt o stort inne också.

Louvren ute...med turisttricket:) :)
...så här såg den ut underifrån:)
Helt otroligt vad fint:)

På kvällen drog vi mot Moulin Rouge området och strövade omkring
Basilikan Sacre Coeur har vi här.
Direkt vi kom in här fanns där en seriös vaktmästare av nått slag. Han hyssade argt till alla som kom in...alla tittade på varandra o log. Han tog sitt jobb på verkligt allvar. Han skrämde nästan iväg folk på sitt sätt att vara.
Utsikten från trappan utanför hade en makalös utsikt mot stan. Synd att det var lite kvällsdis just då. Går inte att återberätta hur vackert det var. Fullt med folk var det också. Gitarrspel och glada människor:) en jättefin kväll för oss.
Här avslutades denna kvällen.

Nu har jag lagt upp dom bilder som jag ville att ni också skulle få se, och som jag inte lagt upp tidigare:) Nu är vi som sagt tillbaka till hemmet och jobbet. Semestern är slut och 5 v gick superfort.
Men trevligt som tusan har vi haft och vi är fullproppade av minnen:)

Ha det gott kära vänner
Kram// D



4 kommentarer:

  1. Visst, upplevelserna varar ju ett bra tag efter att man kommit hem! Häftig utsikt från Eiffeltornet!

    SvaraRadera
  2. härliga bilder från eran Parisvistelse, förstår att minnena kommer att bevaras längelänge.
    Jag har aldrig varit i Paris men någon dag så, då ska vi dit!
    kram

    SvaraRadera
  3. Vilka mysiga bilder. Ska till Paris med jobbet i augusti. Längtar. Har aldrig varit där. Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder!

    Dom kan ni se på och minnas flera år framöver!

    Ha de bra!

    SvaraRadera