fredag 29 juni 2012

Hemma igen

Nu har vi kommit hem efter 5 veckors europa semester:) Vi har inte haft det bästa vädret kan vi väl säga. Men vi har haft jättetrevligt ändå:) Vi har haft så mycket att göra och uppleva så vädret hade mindre betydelse. Men lite mer sol hade inte skadat. Det som var bäst, var att få hämta hem sonen som kom till Paris, där vi stod o väntade på honom.Vi hade inte setts på 5 månader så tårarna trillade såklart för mig:) Nu är vi då tillbaka till verkligheten. Tvättmaskinen har fått göra rätt för sig här hemma. Trädgården har fått en liten uppryckning också. Idag har jag varit och köpt lite pelargonior, millionbells,lobelior och annat och planterat lite. Nu inväntar vi äldsta sonen som är på väg hem för en veckas semester. Måste bara få lägga in ett sista avslut på vår resa till Paris där ni ser sonen fotar....och Kjell filmar:) :)


Ett skimrande....
..EIFFELTORN i Paris sommaren 2012

Trevlig helg kära vänner// D

16 kommentarer:

  1. Välkomna hem igen, men ta det lugnt i början, annars är semestern bortkastad för kroppen säger ifrån. Du hinner ändå! Kram 3 M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det:) jo jag känner det. Rensade ogräs i går...bara lite. Är jätteöm bakom låren idag. Jag vet att jag hinner, det är lugnt:) kram

      Radera
  2. Svar
    1. Tack för att du påpekade det. På min dator funkade det men inte på mobilen. Filmen finns på plats nu:)

      Radera
  3. Tråkigt med vädret, men ni har säkert haft en bra resa i af! Om man har tur så blir det fint väder i Sverige snart istället. Det borde det väl statistiskt bli efter en sån här regnig start... eller??? Jag hoppas på det i alla fall, även om vi ska ut och resa. Vädret i Polen brukar för övrigt inte skilja så jättemycket från det svenska...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas ni får varmt o skönt. Det är mysigare va på semester då:) trevlig resa till er:)

      Radera
  4. Nu har vi sett den! Jättefint. Ta det lite lugnare och var rädd om dig. Kram 3 M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack snälla för er omtänksamhet:) kram

      Radera
  5. oj, har det verkligen redan gått fem veckor sedan ni gav er iväg?! Hmm, känns mer som tre ca..och detta får ju mina fem veckors semester att antagligen g¨lika snabbt!!?? ;-)
    Kul att ni har en massa fina minnen av er resa, och att tårarna rann på dig efter 5 månader utan sonen förstår jag..hade absolut gjort detsamma!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tiden går fort när man har roligt:) så 5 v gick supersnabbt. Mina barn är det bästa jag har, så då blir de självklart glädjetårar:)hoppas att du får en bra semester. Kramiz

      Radera
  6. Tänk så fort tiden går. Och en massa härliga minnen har ni med er hem, trots att solen sken med sin frånvaro. Ta det nu lugnt, det du inte hinner idag kan du göra nån annan dag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det sjukt vad tiden går fort. Tyckte vi satt igår o planerade allt:) jo jag vet att jag måste dela upp jobbet. Ovädret i regnet har just nu satt sig i kroppen. Idag blir det en lugn dag. Sköt om dej . Kram

      Radera
  7. Välkommen hem!! Förstår att tårarna trillade när du inte sett sonen på 5 månader. Så otroligt härligt det måste ha varit att se honom igen. Njut nu av kvällen!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla:) Det var en otrolig känsla att äntligen få krama om honom:)man är väl mamma:) känns fantastiskt när man äntligen får ses. Äldsta sonen var i Canada i 6 månader. Då var det oxå härliga känsla att få krama honom igen:) trevlig kväll på dej också. Kram

      Radera
  8. Välkomna hem från eran fina resa, som ni har delat med er av.
    Visst är Tornet vackert när det blinkar!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det Yvonne. Hade gärna skrivit mycket mera om vi haft bättre internet:). Visst är det mäktigt Eiffeltornet. Kram

      Radera