onsdag 11 juli 2012

Mera rabarber recept..tack:)

Massor med rabarber!!

När vi kom hem från vår 5 v långa..eller korta som vi upplever det :) så såg vi hur vår rabarber hade vuxit massor. Dom har tydligen mått bra av allt regn som kommit. Jag satte igång och gjorde rabarberkräm, rabarbersaft och rabarberpajer i olika varianter, till alla gäster som kom på besök:)

Läste i morse på min bloggväninnas blogg. http://www.joytillsammans.blogspot.se
 att hon hade gjort en massa andra läckra saker av hennes jordgubbar. Såg så läckert ut, tänkte om man kunde göra nåt annat av rabarber än det klassiska som jag gjort? Har ni något att dela med er, nåt favoritrecept som ni har och brukar göra. Jag älskar rabarber så jag tar gladeligen emot fler recept.

Kram// D

6 kommentarer:

  1. Det är verkligen gott med rabarber i alla former. Jag hoppas vi får en omgång till snart också. Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja Dessan du ska få ett jätte smarrigt recept på rabarberkaka. Tror att jag lägger ut det på min Blogg, är det ok?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt med trädgård, men mycket jobb blir det också. Rabarbersmarmelad med ingefära var en gångbart förr när jag hade odlingar.

    SvaraRadera
  4. Ville bara titta in och önska en skön kväll och se om du hade skrivit något mer. Tittar in imorgon. Kram

    SvaraRadera
  5. Rabarber är så gott, men mina håller på att dö ut.... Kanske det kan bli en liten paj. När/om jag gör den lägger jag receptet på min blogg om det är OK Kram

    SvaraRadera
  6. nope, har inget att delge mer än det du redan har gjort :-) så jag kan också titta in och hoppas på att någon har något spännande att delge. Det trista hos mig är att det bar aär jag som gillar rabarber så allt som görs får jag äta ellerdricka själv.
    kram

    SvaraRadera