måndag 9 juli 2012

Tårtkalas för Gabriel

Hemmagjorda tårtan för Gabriel:)
Dessa dagar har varit fullt upp för oss. Sonen fyllde år i fredags så då gick vi bl.a på restaurang med honom och hans storebror. Det blev en jätte trevlig kväll:)men det brukar det bli när man bestämmer nåt i sista minuten. Vi satt där i skönan ro och åt och småpratade när det åskade till och blixtrade...sen kom regnskuren..tur att dom hade stora parasoller:) Vi kunde sitta kvar och njuta av mat och gott sällskap, trots det regnade. Sen åkte vi hem och tog en myskväll på vår altan tillsammans. Bara vi och våra söner:) Jag kan väl säga att jag njöt då.....:). Sen har aktiviteterna fortsatt under helgen. Vi blev åter igen, också utbjudna hela familjen, av mina föräldrar på restaurang i lördags:) Det var också supertrevligt. Det tackar vi så jättemycket för kära föräldrar. Ni är super båda två som vanligt. Lite hemmagjord tårta hade vi med oss till dom efter restaurangbesöket med en kaffetår till. Lite kalasfika för födelsedagsbarnet Gabriel. Så det har blivit en restaurang helg i helgen:) Sen måste det fixas hemma också... lite måleriarbete och fix blir det när huset är nytt för oss. Lite plantering och rensning av ogräs...igen!! det kan jag bli ganska less på att göra...rensa ogräs. Så det blir inte bloggande varja dag nu inte. Det har varit så fint väder nu så man är ute mera då:) Har dock en fråga till någon som kanske kan hjälpa mig...............
Vi har ett rätt så nyplanterat träd på vår nya tomt. Men vi vet inte vad detta är. Vi har ingen aning. Men den har dessa små rosa knoppar på sig och dom är ganska många för tillfället. Någon som vet vad detta kan vara för ett träd?? :)  Ha det gott alla hoppas ni passar på att njuter av solen.

Kram// D

2 kommentarer:

  1. Tyvärr.... De enda träd jag är säker på är björk och den blommar ju inte ;)

    SvaraRadera
  2. Hej Tyvärr kan inte jag heller hjälpa dig, det är kanske ett prydnadsträd? Ta med ett blad och blomma till handelsträdgården,dom vet säkert. Berätta gärna vad du fick för svar.
    Kram

    SvaraRadera