torsdag 5 juli 2012

Vår Lada är nu målad

Jag berättade i höst att vi köpte denna Lada när vi flyttade till vårt hus. Den har nu stått omålad hela vintern. Till vi nu kom hem fr vår Europa resa. Mina allra käraste familjemedlemmar har hjälp till för att få detta måleri projekt klart.
Ungdomarna våra var så duktiga att hjälpa oss med målningen. Medan maken och yngsta sonen var på jobbet, var det full aktivitet att ha ladan målad lagom till middagen:) ...och det var den.
Christoffer, kära sonen målade på ena sidan...
...flickvännen Jonna målade på andra sidan..
..sen var det makens tur att lägga markduk och placera ut vitt grus framför dörrarna.
Sist var det min tur med pyntet:) Jag fick göra det roligaste av allt. Lite tomatplantor och paprika satte jag i gamla trälådor som jag hade sparat från förra huset. Hoppas att dom kommer att trivas, så vi kan plocka in lite tomater senare. Tänk vad lite färg kan göra. Är evigt tacksam för den hjälp vi fick. Tusen millioner tack till dej Christoffer och till dej Jonna. Resultatet blev kanonbra:) Sen är jag aldrig så lycklig som när alla i min familj är tillsammans. Då är lyckan fullständig. Min fina familj.

I morgon är det yngsta sonen Gabriels födelsedag, så nu blir det lite paketinslagning:)

Ha en bra dag// D

4 kommentarer:

  1. Så det var dags för lite inkassering? Payback- time för de "små" liven. Vi brukar säga så när våra ungdomar hjälper till med något. Det har de faktiskt lite roligt åt. Men visst är det skönt att se dem och få ha dem hemma ett slag. Förstår dig väldigt gott. Njut av tiden ni får tillsammans. Kram 3 M

    SvaraRadera
  2. Så fint det blev! Och visst är det mycket roligare när alla kan hjälpas åt och göra nåt "tråkigt" till nåt kul!

    SvaraRadera
  3. vad fint det blev, och vad kul att alla har gjort en del av arbetet :-)
    kram

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt att göra nåt tillsammans, sen går det så mycket fortare också då. Det har ni alla så rätt i.

    SvaraRadera