onsdag 19 september 2012

Cykelskjuls bygge

Vi var i stort behov av ett cykelskjul. Så Kjell fick köpa en timring som han kunde slå ihop själv. Men han behövde inte slå ihop huset själv...utan yngsta sonen Gabriel hjälpte sin pappa med det arbetet:-)
Byggpaketet fick Kjell hämta hem på släpet
Sen började dom att forma ihop hela bygget
Det tog sig ganska snabbt med bygget för dessa 2
Taket reglades upp
Sen kom plåt taket på plats
Vips börjar måleriarbetet...efter schellakeringen såklart. Om man nu klarar av att dölja alla kvistar. Dom brukar komma fram och visa sig ändå känns det som. Få se om vi gjorde rätt:-)
Sonen hjälpte till med måleriarbetet också
Dom snygga dörrarna hade Kjell snickrat själv, och här har dom kommit på plats. Sen efter det var det då dags för honom att börja måla dessa fina dörrar. Kjell iklädd målaroverall, jobbar på för fullt.
Vi blev välda nöjda över detta utrymme och bra placering tyckte jag att det blev. Var lite bekymrad om det skulle skymma in och utsikt från vår bro...att det skulle kännas instängt...men icke. Det blev jättebra.
Sen kom elektrikern Kjell och fixade belysningen:) Det blev lagom med 3 infällda led lampor. Nu fattas det bara 2 st röda krukor på var sida om dörrarna för att färgen ska komma till. Och lite höstris i för vintern.

Det blev så bra med lite extra förvaring. Nu har jag fått det andra förrådet vi hade cyklarna i, till mina sommar  möbler och krukor...ja allt som jag har i trädgården på sommaren. Det blev hur bra som helst.

Ha en bra dag kära vänner
Kram// D

10 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jo jag har duktiga killar hemma hos mej:-) jag/ vi blev nöjda. Kram

      Radera
  2. åh, du tror inte de skulle kunna tänka sig en tur ner till SKåne för fortsatt bygge här ;-)
    snyggt!!!!

    SvaraRadera
  3. Kjell säger...fixa virke så kommer vi till sommaren. Vad tror du om det? Sköt om er. Kram

    SvaraRadera
  4. Vi har sett det hihihi och det är jätte fint.
    Kram JoY

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjell gjorde det klart in i minsta detalj efter ni åkt:-) . Kram

      Radera
  5. Åh vad fint! Bra med lampor med. Förvaring kan man nästan ej få för mkt av.... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst. Förvaring är kanon. Jag fick förrådet som blev över. Nu är det fullt m blomkrukor o trädgårdsmöbler, ha ha. Kram

      Radera