söndag 2 september 2012

Grattis till vinsten pappa

 
I vår familj gillar vi att ge bort någon typ av upplevelser när någon fyller år. Antingen någon middag, hockeymatch, eller varför inte en Bingokväll med familjen:-) Min mamma fyllde år häromdagen. Så en av presenterna blev en heldag med hennes familj. Jag, Kjell och barnbarnen tog med mina föräldrar till en bingodag. Allt ingick: med mat, fika med the o mackor o annat, bingobrickor och resan 8 mil tur o retur....till alla. Ibland är det svårt att veta vad man ska ge.
Men mysigt som sjutton hade vi alla.
"Då drar vi bort dom gamla brickorna och tar fram dom nya" :-)
Båda bröderna var koncentrerade till max:-)
Hem fick min kära pappa gå med högsta vinsten på fickan. Grattis till vinsten pappa/Tage/morfar. Tala om att vi blev paff när vi sitter med sista spelet. Jag hör hur pappa drog efter andan och utbrister BINGO!! Han var ensam o behövde inte dela med någon. Oj så glada vi blev att allt blev så bra:)
Dom är så snälla. Såklart så skulle dom delade med sig av vinsten till oss. Det var inte förhandlingsbart nåt annat för dom. En slant till oss från dom...som om vi också hade vunnit:) :)
 
En upplevelse för oss också. Att få dela denna glädjen med dom. Det blev en bra avslutning på dagen. Tusen tack snälla snälla ni för slantarna vi alla fick också. Alla vann ikväll kan man säga. Ett lyckat födelsedagsfirande för mamma blev det. Lyckan var stor när vi styrde hemåt:)
 
Kram// D

8 kommentarer:

  1. så kul! Jag satt o log för mig själv när jag läste inlägget för det sprudlade av livsglädje och lycka över familjen!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du fick le. Det brukar jag också göra på din blogg:-) vi hade verkligen trevligt. Sen att det blev ännu trevligare i slutet:) det är lycka:-) kram

      Radera
  2. Kul när man "prickar in rätt", så att säga.
    Kram Yvonné

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan man väl säga:-) det var duktigt jobbat. Kram

      Radera
  3. Roligt med upplevelser och att göra något tillsammans! Vi brukar också ge bort upplevelser, bättre än grejor som man redan har så det räcker av ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har vi börjat med mer o mer. Det är så trevligt. Sen blir man så glad av att både ge o få upplevelsen. Det bästa är att få va tillsammans:)

      Radera
  4. Det blev verkligen en riktigt "givande" present för alla inblandade, vilket är det bästa av allt. Det är verkligen kul när man får vara med i själva upplevelsen och det slutar så roligt. Förstår att ni hade jättekul allihopa. Kram 3 M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det roliga med att ge upplevelser, det är ju att minnena är kvar i minnet. Och detta blir alltid kvar hos oss. När set slutade så bra dessutom:)Ha det gott. Kram

      Radera