fredag 14 juni 2013

Fågelmatning på första parkett:)

Igår var det lite hysterisk mat leverans hos oss. Oj vad man önskar att man hade ett objektiv som ser vad som händer ....nära. Men nu hade jag mitt 75-300 objektiv. Det var det närmaste jag kom med det.
Här sitter starungen och väntar på mat
Efter en stund kommer det:)...
Den ungen var hungrig:) 
Jag gillar fåglar skarpt och gillar att fota dom när dom flyger
Det är så mäktigt tycker jag:))
Här har jag förstorat lite mera
Mätt o belåten sitter ungen kvar.
Denna fågeln hittade vi på framsidan av huset. Såg allmänt sliten ut. Den satt o sov orörd hela dagen. På morgonen när vi vaknade var den borta. Undrar just vad som hände den. Kanske piggnade den till.

Med detta fågel inlägg önskar jag er en trevlig helg

Kram// D

4 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder!

    Det gäller att vara med när det händer!

    Trevlig helg!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättefina fågelbilder du tagit.
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Åh, så fina fågelbilder!

    Hos mej är det Katastrof. Det fina, fina lilla fågelboet i vår blomampel var rivet igår när vi kom hem. Alla de fem söta små äggen borta... Någon Otäcking har varit där och vandaliserat och plundrat. Skata, kanske?

    Tråkigt, jag hade verkligen sett fram emot små pippiungar där på vår altan snart!

    SvaraRadera
  4. Vilket skådespel rakt framför dina ögon. Visst är det som ett skådespel. Fåglar är underbara att titta på. De får bara inte komma för nära mig, iaf inte duvor. I vissa städer tycker jag de är riktigt äckliga. Men andra fåglar gillar jag också. Ha en trevlig helg ni också. Kram 3 M

    SvaraRadera