måndag 10 juni 2013

Jonna Fyller år, hagel och kycklingen i ugn

Jonna fyller år idag
Idag fyller våran lilla Jonna år:) Ja nu är hon väl inte våran riktigt:) hon är vår äldsta sons flickvän. Dom  var hem i helgen o uppvaktade Kjell. Men nu är det hennes egen tur att få ha födelsedag. Nu firade vi henne lite när dom ändå var hos oss. Så hon fick en tårtlåda som jag gjort till henne...med liten fyllnad i.
 Hurra hurra kära Jonna på din födelsedag:)

Vi bestämde att vi skulle ta oss en promenad till vår yngsta son tillsammansi går. Strax innan vi skulle gå så öser regnet ner...som ganska snart blev till hagel. Jag tycker sånt är obehagligt. Naturfenomen...

 Nu hade vi turen att det ändå gick över ganska så fort ändå. Så vi kunde ta vår promenad till Gabriel. Hos honom satt vi alla 5 på hans balkong och solen sprack fram. Det var så härligt:) o balkongen höll:)

 När vi kom hem skulle Kjell testa sin ena grill present. Som han fick i födelsedagspresent. Ett grill rör som man fyller med dom godsaker man vill ha i kycklingen, sedan satte han någon kryddblandning som skulle smetas in på kycklingen. Sedan på med  kycklingen på röret och sedan i ugn i 2 tim. Det blev en lite test senare när den var klar.:)

Lite äckligt tyckte jag att det såg ut när han stod så där i ugnen.:) :)

Just nu har det åskat här hos oss och regnet öser ner. Precis lagom till det jag kom hem fr stan m cykel:)

Ha det bra

Kram// D

9 kommentarer:

  1. Jo då det har åskat här med!

    Villabränder och strömavbrott har vi haft på nära håll!

    Ha en bra vecka!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj har ni fått hagel! Själv har jag jobbat och då har jag inte tänkt på vädret mer än att det var väldigt mörkt på himlen och blött på marken!
    Jättefin tårtask som du gjorde.
    Ang kycklingen, så kan jag hålla med dig men den blev säkert jättegod.
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Så fin present du hade gjort till svär dottern.
    Ja detta konstiga väder. Sommaren har bara börjat och det har åskat och regnat varje dag.
    Kan nog hålla med dig om att det inte ser så kul ut där i ugnen=)
    Jag har lagt ut besrivningen nu på mitt recept i bloggen. Glömde lixom det.
    Ha en härlig Tisdag.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Hej Dessan! Har rullat upp o ner! HAGEL!!!! Usch!
    Grattis till Kjell och Jonna på födelsedagen, lite efteråt men bättre än aldrig:)
    Jag vill önska dig riktig fina dagar och njut av solen!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  5. Ja hagel är allt lite obehagligt. Vilken fin tårtask du gjort! Mycket finare än kycklingen, som jag hoppas smakade godare än den ser ut! ;) Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken kul grillgrej! Blev säkert gott?! Jag lagar i stort sett aldrig hel kyckling, men det är ju fin och prisvärd mat, egentligen.

    Jag är av den typen som tycker att hagel är lite häftigt. Naturen är verkligen full av fenomen!

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  7. Hagel är läskigt men fascinerande naturfenomen också.

    SvaraRadera
  8. Oj, så många födelsedagar och oväder med hagel och åska. Ni som hade så fint för ett tag sedan. Men det där sättet att grilla kyckling på var något nytt. Blev det bra? Nu kommer nog sommarvärmen tillbaka snart. Kram 3 M

    SvaraRadera
  9. haha, håller med dig om att den där kycklingen ser lite läskig ut..jag hoppas att den smakade gott iaf!
    kram

    SvaraRadera