tisdag 4 juni 2013

Tulpaner tulpaner tulpaner


Inte visste jag att vi bodde i Amsterdam:))...Nej skämt å sido:)).. Jag skulle till Coop och gick en annan väg än jag vanligtvis brukar gå. Helt plötsligt går jag rakt emot alla dessa massa vackra tulpaner.
          Hur många som helst var planterade här. Solen sken och ännu vackrare var det såklart då.
När vi var till Amsterdam i fjol somras, köpte jag tulpanlökar. Det är tomt i rabatten, inga tulpaner där inte. Dom hade säkert torkat ihop i påsen. Därför blev jag så glad när jag såg dessa. Jag älskar tulpaner.

Vill bara tillägga. Att idag är det inte lika varmt som det varit dom sista dagarna. Vi har hunnit bli lite bortskämda med varmt o härligt tropik väder hos oss här i norr. I skrivandes stund är det 14 grader och blåser massor o kallt. Huuha..Bara inte sommarvärmen har blåst bort nu!! När det blåser så här, så känns det i nacke o axlar. Känns som storm i hela kroppen.

Kram// D

5 kommentarer:

  1. Håller med dig, tulpaner är vackert, speciellt när det är stora grupper. Vi köpte också lökar i Holland som inte kom upp!
    Kramizar

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder,

    På fredag flyger vi ner till Malmö, så fortsätter vår resa till Normandi på lördag med buss, Det skall bli spännande

    Kram Carina C

    SvaraRadera
  3. Visst är det fint med tulpaner.
    Ja hua vad kallt det var i går. Hoppas på varmare väder i dag.
    Önskar dig en härlig helg.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Visst är det vackert med tulpaner, men tyvärr har alla blommat över hos oss redan. Men vi kan ju njuta av dina fina bilder på dem. De är alltid som vackrast i mängder. Tror du inte att rådjuren har ätit upp dina lökar, de älskar ju tulpanlökar, men de ratar gula tulpaner. Så du får kanske köpa den färgen nästa gång. Kram 3 M

    SvaraRadera