torsdag 27 juni 2013

Familjebilen är såld


SÅLD

Ibland går det inte riktigt som man tänkt sig...eller så kanske:-) Vår äldsta son kom hem med bilen han fått av oss. Han har försökt sälja den i Umeå där dom bor. Där dom bor är en studentstad, inte har studenter pengar till en bil..:-)) Jag sa att han skulle ta med bilen till oss när han kom hem i helgen. Far o son putsade och polerade bilen inför försäljningen...synd att jag fotade före poleringen:-)) Bilen blev som ny igen. Jag gick in och skulle börja annonsera den. Precis då ringer det en köpare...från Umeå o ville köpa den. Så nu är denna också såld. Bilen som sonen haft i 13 år. Och vi före honom. Så...familjebilen är nu såld:-))

I går fick jag ett trevlig samtal. När jag svarade hörde jag en bekant röst på andra sidan. Lennart..lennartstankar var på andra sidan luren. Vi träffades på mässan i Kista i vintras. Vi ska ses även på Elmia mässan i höst...usch vad det lät ledsamt...till hösten. Nej nu tar vi sommar o semester först. Tack för samtalet Lennart. Det var trevligt:-) Här skiner solen, hoppas det fortsätter...för alla fotbolls spelande ungdomar som vi har fullt i stan just nu. Piteå Summergames. Och vi andra förståss:)

Kram// D

2 kommentarer:

  1. Efter så många år i familjen kom det väl nästan lite fukt i ögat när bilen såldes!

    Ha de bra!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ibland är det inte så lätt att göra sig av med familjeklenoder, men man måste ju. Generellt sätt så är vi några för mycket ekorrar när det gäller att spara på små grejor och prylar. Huset blir fullt med saker, som enligt vår erfarenhet barnen inte har något större intresse av att ta över. Men det är klart att familjens alla bilar genom åren kan man ju inte spara på hög, men när man gjort sig av med vissa av dom så har det funnits en tår i ögonvrån. Kram, 3M

    SvaraRadera