fredag 28 juni 2013

Marknads dags

Idag var det dags för den årliga marknaden i Öjebyn för oss. Jag o Gabriel blev bjudna av mina föräldrar/morfars på lunch. Det var jättegott och trevligt. Efter det gick vi runt på marknden.
I år var det en sämre marknad än vad det brukar vara tyckte vi. Inte var det nåt man behövde...möjligen en ny vaxduk till alten bordet ute. Så det ska jag nog köpa i morgon.
Eller varför inte lite saft:-))
Gabriel fick några lotter av Morfar...tur som han hade, så vann han denna fina bras kamin..eller vad dom kallas...på sin lott. Glad blev han, eftersom han önskat sig just en sån här modell. Så nu invigs den ikväll:-) Brinntid ca: 1 timme ungefär:-)

Trevlig helg

Kram//D

8 kommentarer:

  1. Häftigt!
    En sådan braskamin hade jag inte sett tidigare!

    Ha en trevlig helg!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken tur! Fireplace kallas de. Marknader, på semestern är det kul, annars kvittar det för mig. Kram.

    SvaraRadera
  3. =) Hälsa Morfars .. Carina Carlsson

    SvaraRadera
  4. Vilken trevlig vinst! de är fina. Härligt när marknaderna drar igång tänkte själv med besöka några i år, länge sedan nu vi har prioriterat annat :)

    SvaraRadera
  5. Bra Dessan, då slipper jag va ivrig att besöka marknaden. Sa just idag, att jag behöver inget, så därför har jag inte varit där. Hoppas ni har härliga sommarlediga dagar och med det, tid för utflykter med er fina husbil. Vi håller utkik, kanske vi ser er? kramiz fr mig

    SvaraRadera
  6. Om man skall vara riktigt ärlig så är det inte särskilt mycket att köpa på marknader, men det är kul att gå och titta och se på folk. Vi brukar köpa soppåsar och något grillgaller, inget annars. Blir samma saker på alla marknader, tycker vi. Ha det så skönt! Kram 3 M

    SvaraRadera
  7. Kul är det att gå på marknader. Men det är nästan aldrig nåt jag köper - jo vaxduk brukar det bli :) Kram

    SvaraRadera
  8. Ny vaxduk skulle jag också behöva. Sambons dotter hade köpt en sååå fin på Ohlssons tyger här i stan. Fast rosa och det vill inte jag ha. Hon sa att den fanns i brun/beige också och det lät ju perfekt i mina öron. När jag kom dit fanns det dock tyvärr varken rosa eller beige... bara fula i andra mönster och färger.

    Så jag har fortfarande samma gamla duk på bordet. Den funkar, men det vore kul med nåt nytt. Ungefär som vädret. Det är ok med regn när man sitter i bilen, fast roligare om det är sol och vackert!

    Ha det bäst!

    SvaraRadera