söndag 15 juni 2014

Kylig Loppis

Som jag sagt tidigare så skulle jag och sonen stå på loppis i går...Visst gjorde vi det...i kylan. Alltså så kallt det var.! Som ni ser på mina kläder. Dubbla jackor hade jag. Det blåste isvindar, trots att solen var framme. Men vi lyckade ändå genomföra en trevlig dag tillsammans i parken.
Jag hade massor med kläder som jag packade fram eftersom...när en kvinna tittade på dom...hittade hon denna lilla fågelunge som klamrat sig fast i en tunn morgonrock jag hade:) Strax innan hon tittade, hade mitt ställ med kläder blåst omkull. Det måste ha varit då fågelungen följt med upp från marken o i min morgonrock:-))....tur att den lille inte skadat sig.
Den var så söt så söt. Kvinnan som höll i fågeln hjälpte den lilla tillbaka mot trädet, där vi misstänkte att den föll ner ifrån. Loppisen gick bra o många trevliga människor får man surra med. Vi är nöjda. Efteråt träffades vi hos oss o åt middag tillsammans...innan sonen cyklade vidare...

Och vi drog till våra vänner Ann-Britt och Tobbe. Våra vänner har flyttat till en ny fin lägenhet mitt i stan.
Den hade vi inte varit och tittat på. Men igår var det dax. Tack vänner för en trevlig kväll:). Tur att jag hade tjock skinnjacka o vantar när vi cyklade hem. Huuuva så kallt det var. Nu får sommar värmen komma.




5 kommentarer:

  1. Vi har också haft kyligt några dagar!
    Blå himmel men kalla vindar!

    Hoppas på värme till Midsommar!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Men en så söt liten unge.
    Tur den inte skadade sig.
    Här är oxå lite kyligt men det beror på blåsten.
    Ha en härlig Söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kyligt här också och inget "kortbyxväder", men de senare har fått vara på ändå. Kram & Må gott

    SvaraRadera
  4. Åh det var förväl att ni hjälpte fågelungen hoppas den kan ta sig tillbaka i värmen i boet:-) Jobbigt att sommartemp åker som en jojo ;-[

    SvaraRadera
  5. Tur att ni hade mycket på er när det blir till att stå stilla. Vilken tur att hon hittade fågelungen så den inte följde med er hem bland kläderna!
    Kramiz

    SvaraRadera