måndag 23 juni 2014

Var är värmen?

Jag såg detta inlägg på en hemsida igår..tyckte att den nästan stämde in över hur det börjar kännas. Vi har så lång vinter...ialla fall här uppe i norr. Så vi längtar så in i norden efter värme när sommaren kommer. Eller tänkt att komma...Men nu känns det lite förtvivlat. Att det nästan känns som höst istället. Vad är detta?? När ska vår kära sommar komma?? Har ni sett den gula varma saken någon stans?:) Har ni lite solstrimmor där ni är...tänk hårt på oss, så kanske vi får lite värme av er:-)) 


Tänkte ialla fall trots eländes vädret...ut och cykla. Men regnkläderna följer såklart med i cykelväskan:)

Kram

8 kommentarer:

  1. Håller med dig, jag vill ha sommar nu men det känns inte som det.
    Ha en skön cykeltur!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tyvärr Dessan har vi ingen sol att skicka upp till er. Här är det blåst och mulet, jag ska också ut och cykla på eftermiddagen, till jobbet!
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Ja inte är värmen här i alla fall!
    Vi hade fem grader i morse, det brukar det ju vara på nyårsafton!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Samma här,sommarens värme försvann !
    Får nog elda i kaminen !!

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  5. Det känns verkligen träffsäkert ditt inlägg! I morgon börjar vi en resa mot Finland. Såg ju inte hoppfullt ut där heller, men vi hoppas på att ryssvärme ska komma. Elisabeth

    SvaraRadera
  6. Värmen är hos oss Dessan, +27 grader mest hela dagen. Kram från France

    SvaraRadera
  7. He he... kul text.

    Jag tänkte gå på utomhusvattengympa ikväll, jag, men kände mej så vissen och med halsont att jag lade mej och sov några timmar istället. Nu känns det lite bättre, så det var nog rätt medicin.

    Ska bli kul att se boken/grejen till din mamma i slutet på sommaren!

    SvaraRadera
  8. Nej tyvärr så kan inte ens jag bidra med speciellt mkt värme härifrån Skåneland heller! Visst har fm varit skön med ganska så blå himmel men den där rikigt sköna sommarvärmen som man längtar så förtvivlat efter den lyser med sin frånvaro....ett tag till iaf!
    kramar

    SvaraRadera