onsdag 4 maj 2016

ABBA museum o mer med vänner

 Jag o Kjell mötte upp Yvonne o Jakom på södermalm. Där vi tog en fika tillsammans. Det var en fantastiskt varm o skön dag :)

 Det blev en del poseringar med vännerna:)) där vi alla hade solglasögon :)
 När vi gick från fiket kom vi fram till kyrkan som hade en sån vacker magnolia utanför. Självklart ville vi fota den.
 Det är ett vackert träd med så många vackra blommor .

Sen gick vi ned och tog en Djurgårdsfärga över mot Gröna Lund. Vi blev fotade alla 4 med solgasögon :)) Lite hårda ser vi väl ut :)) ?


 En jättevacker och varm dag fick vi tillsammans

 Här börjar vi närma oss Gröna Lund
 När vi kom i land gick vi direkt till ABBA museum. 
 Jag o Yvonne 
 Här är det bara till att betala: 220 kr / pers


 Det började med att vi fick se en film om Abba. Med 3 exact samma filmer som visades. Jag skulle nog kunna göra ett extremt långt blogginlägg om denna upplevelse:)...här kommer några bilder :)
 Deras kläder :)
 Som dom har på bilden här.
 En inspelnings studio fanns där också såklart...och inspelningsbås. 
Som självklart jag och Yvonne sjöng i :)
 Yvonne o Kjell nedan

 Mycket olika dressar har dom haft genom tidernas lopp.:) Jag tycker att det var värt varje krona detta. Jag som haft dessa till mina störta idoler under min ungdom




När vi sett allt vad dom hade på ABBA museum, och tagit färjan över tillbaka till gamla stan, så gick vi på besök hos Blå Dörren och åt middag tillsammans.


 En jättetrevlig restaurang. Efter middagen skildes vi åt för att Yvonne o Jakob skulle hos dottern som nyss flyttat till en lägenhet. Vi sa hej då o gick åt varsitt håll.

Det är mysigt i gamla stan och det måste man fota :))
Dessutom hittade Jag o Kjell en superläcker restaurang i Gamla Stan. Den är E-type Martin ägare till.
 Vi gick nedför en brant trappa...
 och in i ett supermysigt och mörkt ställe:) http://www.aifur.se/
 E-type gillar ju vikingar och fornnordiska saker. Och är så duktig på det.
 Jag har sett inredningsprogram där E-type varit med i och inrett, så visst kan han:) Det såg vi här.
 Jag satt bara o tittade medan vi slog oss ner i denna mysiga restaurang. Helt fantastiskt ställe.


 Menyn

Allt serverades i lergods
 Toan :)
 Dags att bege sig till hotellet igen.
 Men först ville jag fota menyn som satt utanför efter gatan.

 Denna söta tjej stod glatt ute på gatan och berättade om restaurangen och följde oss ner till restaurangen. Fina kläder hade hon också:)
 På senare kvällskvisten satte vi oss i lobbyn och surfade lite. Det var skönt efter en lång vandrande och super trevlig dag:)
Det är mycket att se i Stockholm. Alltid nåt nytt att se. Vi är jättenöjda över det vi fått se och hotellet vi bott på. Det bästa är väl att vi fått tillbaka husbilen och do hann med allt :) Dom är verkligen super service inriktade på Caravanhallen i Haninge.

Just nu är vi på väg till våra andra vänner som väntar på oss i Kristinehamn. Men det kommer bli en sen kväll innan vi är framme, och dom har lovat att hålla sig vaken till vi kommer :)


6 kommentarer:

  1. Oj. ABBA-museet har vi inte sett ännu. Det borde vi göra. Tack för inspiration! :)

    SvaraRadera
  2. Jag skriver under dina egna ord: "Det är mycket att se i Stockholm. Alltid nåt nytt att se." Kram & Ha en trevlig Himmelsfärd

    SvaraRadera
  3. Jag skulle oxå vilja se ABBA utställningen.
    Hm...då måste jag till Sthlm...tro när det kan bli?

    Ha en fortsatt fin resa!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt ABBA reportage du gjort:) Stockholm har mycket att erbjuda. Man skulle kunna tro att du och Yvonne är syskon för ni är så lika :) Vi ägnar oss åt barnbarn och trädgården på hemmaplan. Ut med husbilen ska det bli, men lite längre fram. Kramiz

    SvaraRadera
  5. Jag håller med, vi hade en toppen dag tillsammans. Många bilder vi fotat lika hihi
    Kramiz

    SvaraRadera
  6. Finfina ställen ni besökte, ni verkar vara snabba i benen som hann med så mycket kul i huvudstaden, trevligt! Önskar er forts många upplevelser :-)

    SvaraRadera