söndag 1 maj 2016

Axmar brygga.

Nu känns det verkligen att vi är på rull med husbilen. Och tur har vi haft med vädret, sol hela vägen än så länge.
 Vi åker varje sommar ibland flera gånger per sommar över högakusten bron. Men vi gillar denna lika mycket varje gång:)

Första stopen efter det vi stannat till i Umeå o våra söner så hamnade vi i Sundsvall. Där blev det lite lunch på Ikea.

Sedan fortsatte vi vidare. Vi körde förbi ett konstigt väderfenomen när vi körde över bron i Sundsvall. Det var ett köldfenomen, värme möter kyla så molnen låg tätt tätt mot vattnet...
Vi stannade och fikade på rastplatsen Ångersjön på vår väg. Det var så varmt och skönt så vi kunde sitta ute och ta en kopp kaffe innan vi åkte vidare

En fin rastplats med en fin restaurang som hade öppet när vi var där.

Resan fortsatte mot Axmar brygga. Vi hade hört att det var bra här och visst stämde det. En fin ställplats med en jättefin restaurang med inglasning mot vattnet:)

Det var rätt fullt redan när vi kom hit. Men vi fick oss en plats :)

Tänk vilken tur vi har som har så fint väder:) Där Kjell står är nya platser som dom ökar ut stället med. Men platserna syns inte, men nog är det säkert 8 st som kommer till.
Vi tog oss en kort promenad upp till Axmar bruk också för att titta.

Om ni klickar på bilden så syns det bättre hur Masmästarens bostad såg ut...och att den finns kvar på bilden nedan.

Utanför Axmarks bruk hade dom gjort iordning en brasa som tändes 20.00. Gubbarna kämpade på med bensin för att få igång den stora elden. Så där bra gick det inte tyckte vi:)

Till slut fick dom igång allt.

Så mycket folk var det inte här. Men ack så naggande gott med dessa besökare för arrangörerna.

Kyrkokören sjöng också.
Nu vinkar vi hej då till Axmar brygga och våra trevliga husbilsgrannar som vi träffade där. Nu pekar näsan våra mot Stockholm och Tyresö, Yvonne o Jakob. Dit kommer vi nog efter middagstid ikväll.

I morgon bitti Måndag 07.00 ska vi lämna in våran husbil för luckbyte och små garantijobb som vi haft inbokat i 1 år snart. Så är det när man bor långt norrut och måste vänta när vi ändå skulle på husbilsträffen i Kristinehamn nästa helg. Det ska bli så roligt att få träffa alla fina vänner som vi fått med åren söderöver, och på grund av bloggen och husbilar som vi o våra vänner kör :-))