lördag 7 maj 2016

Dag 2 i Kristinehamn

Frukost utanför husbilen.
Nog ser det väl ändå rätt gott ut :))

 I går morse startade dagen med en skön frukost utanför vår husbil.
 Efter det tog jag och Kjell en promenad till stan för att göra lite inköp. Det var så vackert vid vattnet

Körsbärsträden var så vackra även här.
När vi kom tillbaka stod våra vänner klara med cyklarna. Vi tog oss en tur bakom Lisbeth som har bott här i Kristinehamn. Hon var en bra guide.
Först kom vi fram till Ölme Diversehandel. Men så fint det var där, allt i retro stil.


 Nu måste jag köpa mig garn och testa att virka mig en egen uggla också:) För här sålde dom dessa söta varelser.


 Fiket var väl också jättefint med alla dessa fina gamla möbler.
 Här är det Kjell som vill fota våra söta vänner...en del av dom :)
 Bosse kommer från Malmberget och känner sig som en Norrlänning här nere ändå. Så jag gjorde 2 t-shirt med trycket Norrland på.


 Visst ville vi alla besöka kyrkan här. Den är verkligen jättefint. 
 Vad dessa 2 norrlänningar pratar om här har jag ingen aning om :))
 Titta bara på bilderna så vacker kyrkan här är .



Kjell tänder alltid ett ljus till våra söner och lilla barnbarnet o önskar och tänker en god lyckönskande tanke till dom, varje gång vi går in i en kyrka. Det bringar tur.

Sen blev det middag tillsammans och en massa fotograferingar tillsammans:)på kvällen.
Söta Lisbeth och Bosse
Söta maken Kjell
Våra fina vänner ...alla 14 st.:)
Vi var rätt många här i hallen. Senare blev det dans också :)
Kjell och söta vännen Anki( Bosses fru )
Här är då lilla linslusen Bosse och jag :)
Gunnar och Ulla
Innan kvällen var slut kom Lennart från bloggen: http://husbilslivet.se/ fram och sa hej. Vi har aldrig träffats live förut. Så jag blev jätteglad att träffa honom och hans fru Britta.....som jag dessutom glömde fota:). Visst är väl ändå bloggandet fantastiskt:) Man träffar en massa jättetrevliga människor som tex Lennart o Britta. Superkul tyckte både jag och Kjell att detta var. Dessutom är dom flesta av oss husbilsåkande folk :)Kul Lennart att du hittade igen mej och kom fram till oss:) Det värmde verkligen ska du/ni veta.
I dag är en ny dag, där vi åter igen får umgås med alla dessa trevliga husbilsåkande folk här vid Husbilsklubbens årsmöte/träff.

6 kommentarer:

  1. Ni kanske har det nästan lika bra som vi. I varje fall försommarväder. Kram

    SvaraRadera
  2. Vi tyckte också att det var jättetrevligt att träffa er. Kanske ses vi fler gånger någonstans ute i campingvärlden.
    Lennart o Britta
    Husbilslivet.se

    SvaraRadera
  3. Lennart:Det kan vi säga att vi fick...sommar :) Kram

    Matts: Jag vet inte, men vi har haft det super super varmt och mot eftermiddagen senare då på dagen vid 22 grader i skuggan. Helt fantastiska dagar:) Kram

    Lennart o Britta (Husbilslivet) : Jo det får vi verkligen hoppas att vi ses mera. Det var så trevligt att träffas. Kramar till er båda igen :)

    SvaraRadera
  4. Så trivsamt ni ser ut att ha det.
    Roligt att kunna träffa så många vänner på en och samma gång.

    Kram och ha det bäst!

    SvaraRadera
  5. Vilken trevlig utflykt! Lennart och Britta träffade vi i Portugal. Håller med om att bloggandet är fantastiskt! :) Just nu är det lite mindre husbilande för oss av olika anledningar, men det kommer igen! :)

    SvaraRadera