tisdag 3 maj 2016

Så kom vi till Stockholm

I söndags rullade vi in till Stockholm. Tala om att det var gröna gräsmattor, träd o buskar. Helt otroligt vilken skillnad det är mellan oss och här söderut. Full sommar :) Det är så häftigt köra och se hur allt förändras eftersom det vi kör.
 Vi kom fram till våra vänner Yvonne o Jakob. Där fick vi packa in lite saker från husbilen för att vi skulle lämna in husbilen för lite garantirep. Yvonne jobbade och kom hem först 21.30. Då bjöds på goda kanelbullar:) Som jag åt med god aptit. Orkiden i glaskrukan med glitterstenar fick hon när hon kom hem av oss.
 Morgonen efteråt åkte vi till Haninge och Caravanhallen där vi väntade in killarna från verkstan som skulle fixa med bilen våran.
 Allt har dokumenterats och vi lämnade bilen, blev skjutsad av killen från verkstan till pendeltåget. Där hoppade vi på för att åka till hotellet som vi hyrt dom 3 dagar som bilen ska vara borta.

Jag ville absolut gå till Kungsträdgården för att kolla in körbärsträden som blommar så vackert just nu. Och visst var det vackert. !! Helt otroligt att vi hann med att se detta vackra.
Det gäller att föreviga allt när vi ändå är här.:)

Lite vilopauser innan vi skulle fortsätta att gå på vår shopping.
 The Hollister brukar vi besöka när vi är i stan. Kjell hittar alltid nåt där :) och då är han nöjd.
 Jag fick också gå in i en affär som bara säljer band...tala om stort och mycket band i alla olika varianter.

Sen måste man ju ta en groupie från bron och över sergels torg.
 Min shopping blev ett par nya handdukar till husbilen från Siden Selma. Och dom var jag jättenöjd över. Dom är superbra och torkar så snabbt. Det är det som är bra med dessa handdukar.
Sen hittade vi en Amerikans butik med maaassssor med läckra burkar och förpackningar som bara finns i Amerika då :) Ägaren var också trevlig och bjöd på olika smakprover som han hade i butiken.

Detta var en förpackning för att göra popcorn över gasspisen. Så vi tänkte testa i husbilen, så denna fick följa med oss hem.

Ordning o reda på hyllorna.
 Sen gick vi och tittade på restaurnagen Hard Rock. Det finns verkligen hur mycket olika restauranger som helst här i stan. Kul att testa nåt som inte finns hemma.
 Däremot fanns dessa utanför en butik. Retro pallen...en sån har vi däremot hemma :))
 Magnolia träden håller på att slå ut i blom. Här hittade vi några vita jättefina.

Lite kvällsgodis på den fina godisbutiken Caramella inhandlades innan vi tog tåget vidare för att hämta en cykelvagn som äldsta sonen Christoffer o hans familj velat vi skulle ta hem åt dom.
 En trevlig kille som instruerar Kjell här hur allt fungerar och vad som följer med.
Nu står denna ihoppackad på vårt hotellrum. En jättefin vagn verkligen.

Fortsättning följer...:)

1. Inte märks det att ni kommer från norr, ni smälter in som vilka Stockholmare som helst. Kungsträdgården är enorm. Kram & Ha det gott

2. Osis att vi inte är där när ni är där!

Kram

3. Vilken trevlig dag ni hade i Storstaden medans jag jobbade hihi. Vagnen kan ni använda att lasta alla era inhandlade saker i.
    Kramizar

4. Rose-Marie i Rosvik4 maj 2016 kl. 09:34

Men vilka roliga butiker ni hittade i storstan!!! Popcorn på gasspis lät ju jättespännande! ☺

5. Ha det fortsatt härligt i storstan.

Kram

6. Fantastisk dag ni haft i vår vackra huvudstad, tänk att dom träden redan blommar i Sthlm måste ta mig till vår allé i Eslöv med likadana, för två dgr sen blommade dom ej ;-/ Smart cykelvagn till sonen/bb. Flera husbilscampare anv liknande då dom shoppar med cyckel, fiffigt ;-) Forst trevlig vistelse i Sthlm!

7. Ni verkar ha bra dagar i storstan!

8. Välkomna till Stockholm! Kul att ni tajmade blomningen i Kungsträdgården! Och hur är det på Mattsons band, har de börjat med kortbetalning ännu...? Måste vara den butik i centrala stan som hållit fast vid kontanter längst ;) Hojta om ni har vägarna förbi vår marina vid tillfälle så är ni välkomna förbi på en kaffe eller öl på däck! :) (Om vi är hemma förstås)