måndag 9 december 2013

Härlig kördag i går:)

Jag är verkligen hur glad som helst som fått chansen att få göra det jag älskar att göra....att sjunga:-)
Tänk att jag fått chansen att få delta i Sofiakören tillsammans med mina nya vänner och kör "brudar". Med den bästa körledaren Maria som man bara kan ha. Hon är så bra...dessutom väldigt rolig också:))
Vi började med att samlas vid våra platser i kyrkan. Och får här instruktioner om vad som ska hända.
Sen blev det en genomgång på uppställning, sånger och lite spex såklart...(nedan)...av Maria.
Här har jag fått kära maken till att fota oss och våran fina körledare Maria:))
Här sjunger vi upp...
Vi var inte alla deltagare i Sofiakören i går...men vi klarade oss mycket bra tycker jag:)
Här börjar människor strömma till. Det blev en halv full kyrka. Det var 14 grader o blåste kallt. Så det var nog därför som det inte var fullsatt kyrka just i går. Vi har en jättefin kyrka här i stan:) 


Detta är en ny erfarenhet för mig. Från att ha varit en dansbands sångerska...till att sjunga i kör:)) Varför har jag inte gjort detta tidigare ?  Vi har så roligt på våra träningar tillsammans. Vi skrattar mycket:)). Så...vi kommer att leva länge, eftersom det sägs att, ett skratt förlänger livet.

Jag ser redan fram emot, fikat hemma hos körledaren Maria på torsdag:-)

Kram// D

7 kommentarer:

  1. Jättekul att du hittat din " grej "!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Kan tänka mig att det är roligt med körsång. Skulle önska att jag kunde sjunga.
    Kul att få se hur fin kyrkan är inuti, den var ju stängd när vi var där.
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Jag brukar också sjunga,fast i duschen :)

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  4. men så perfekt Dessan. Kul att sjunga, dessutom är det så stärkande och hälsosamt! Lyllo dig!
    kram / Ken

    SvaraRadera
  5. Att sjunga i kör är friskvård! Man blir såååå glad och nöjd i själen, att hela kroppen mår bra!

    Glädjer mej med dej och önskar att jag själv kunde ta mej i kragen och komma iväg till någon kör... det var ganska många år sedan jag sjöng nu. Och det blir antagligen inte av. Dumt av mej!

    Ha det härligt!

    SvaraRadera
  6. Det låter jättehärligt att sjunga i kör.
    "Musik ska byggas utav glädje..."
    Kram

    SvaraRadera
  7. Har alltid velat sjunga i kör, men aldrig kommit till skott.....synd för det är kul att sjunga......

    SvaraRadera