lördag 7 december 2013

Hockey förlust :(

Eftermiddagen började bra. Jag tog på mig mina egenhändigt gjorda Skellefteå AIK örhängen, och mina "hejjar" kläder för att åka till Skellefteå Kraft Arena. Hela munderingen var påsatt o klar här:-)

Vi åkte med vår son Gabriel och hans flickvän Therese. Men vi började med en hemmagjord pizza hos oss. Eftersom Gabriel jobbade till 16.00, så är det skönt att ha middagen klar för alla...och det blev hos oss:)
Inte kom jag ihåg att fota medan maten var kvar på tallriken.:)

Väl framme vid Skellefteå Kraft Arena..kom en kvinna fram och frågade om hon kunde fota oss tillsammans. Så det var bara till att ställa upp. Vi var tidiga för att kunna få en bra plats vid västra stå:)
Vi hade som sagt ståplats den här gången...ville testa samhörigheten med "hejjarklacken". Det var en härlig upplevelse som jag mer än gärna gör om igen. :))
Maken, Therese och Gabriel:)
Här börjar det fyllas på...på västra stå sidan.
En kvinna i publiken såg mina cernitlera örhängen...och ville fota mej:) Sen fick jag bilden av henne:)
Jag är ingen dålig förlorare...Skellefteå förlorade med 3-5. Men när jag ilsknar till är när spelarna med flit gör illa varandra. Som det blev igår. En Luleå spelare gjorde en elak crosschecking mot vår spelare Beellemare så han ramlade ihop och fick lämna isen. Sen spelar det ingen roll vilket hockeylag det gäller. Hockeymatcher är heta o extra hårda matcher ibland. Så det där: hata Skellefteå...gillar jag väl inte speciellt. Då kan jag morra riktigt ordentligt. Men jag är en Skellefteå supporter in i hjärteroten. Sen behöver jag inte säga att jag hatar Luleå. Men så är en riktig supporter. Vi tar nya tag och kommer igen.  Skellefteå är ett duktigt lag, och tog SM guld i fjol. I går hade dom många sjuka i laget, och det märks alltid. Luleå lyckades besegra Skellefteå igår. Det är första vinsten för Luleå i full tid, i Kraft arena sedan 1998. Olyckan som hände igår, är jag glad över att det blev anmälning till disciplinnämnden. 

 http://www.kuriren.nu/sport/skelleftea-rasar-mot-crosschecking-sandstrom-anmals-till-disciplinnamnden-7189034.aspx

*****************
Komplettering ikväll: Nu har han blivit avstängd i 7 matcher och en böter på 45.000 !!!
Läs mera här: http://www.shl.se/artikel/45954/

Kram// D

8 kommentarer:

  1. Håller med dig när man medvetet gör den andra spelare illa är det långt ifrån sjysst spel, jag morrar också hihi Fastän jag inget lag har att heja på hihihi
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Själv är jag Modoit, något annat går inte an när man bor där jag bor. *L*
    Ha en finfin dag!

    SvaraRadera
  3. Livet är hårt ibland men det kommer nya matcher!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Aj då jag som trodde du gjort ett par tur-hängen ;)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Joy: Jo lite irritterad blir jag. En del gör allt för att vinna...nästan gå över andras olycka och skador. Det är bra att du morrar med mej:) . Kram

    Lennart: Visst gör det det...kommer nya matcher:) Kram

    Kors o tvärs: Det trodde jag också Anette: Man kanske inte vågar ha dom mera:)) Kram

    Millan: Visst är det så. Det är samma med mej. Man håller med sitt:) Trevlig lördag kväll. Kram



    SvaraRadera
  7. Verkar vara "samma sjuka" i er sport som i vår...son+barnbarn tävlar i Motocross individuellt o Seriens div 1 (senaste 2 åren). Sonen har ett fall hos diciplinnämden, där en medtävlare anv sin mc som vapen att skada sonen, men dom verkar ej ha förmåga att ta avstängningsbeslut, tyvärr.

    SvaraRadera
  8. Lena: Men så hemskt! Såna människor ska stängas av direkt!! Det kan sluta olyckligt om dom får fortsätta att skada andra. Hoppas han får igenom avstängningen. Kram

    SvaraRadera