tisdag 10 december 2013

Lite belysningar

I morse tog jag mig en redig promenad. När jag gick snöade det bara lite. Men det var ändå ganska "moddigt" att gå. Lite tung gått om man säger så:) När jag närmade mig stan gick jag fram i vår stadspark och fotade renen som står på  scen taket där.
 Synd att jag bara hade mobilen med mej. Då blir belysningsbilder inte lika bra. 
Vi har en del fina belysnings arrangemang i stan. Men eftersom jag promenerade, så blev det ingen mer att fota än dessa 3. Man ska orka promenera hem också:)) Vår fina ängel...nedan.
Julgranen är från granngatan där vi bor nu. Den är mäktigt stor och så perfekt. Och den står på rådhustorget i stan.
Perfekt eller hur:)

Kjell dök upp med bilen...jag kände mig som en snögubbe när jag promenerat i 40 minuter i snöoväder. Här snöade det ff. Men det syns inte på bilden som Kjell tog på mig. Här var jag hemma:))
Ser ut som att någon kastat en snöboll på mej..haha
Kram// D

7 kommentarer:

  1. Härligt med belysning!

    Du har väl bra sulor, broddar?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja nog lyser det upp fint i vintermörkret !!
    Tur det vänder snart,den 21:e....
    Sen går vi mot ljuset igen :)

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  3. Ängeln blev min favorit, det är fint i vintermörkret med all belysning.
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Lennart: visst är det härligt m belysning:)' jo jag har bra sulor..även broddar, detta sen jag halkade så illa i fjol innan jul. Kram

    Rolle o Carina: det är fint m belysning på vintern. Men visst håller jag med er...det är härligt att det vänder mot ljusarebtider. Hos oss har vi ljust hela nätterna. Det är så härligt:)! Så nog välkomnar vi att det vänder o ljusnar:)) Kram

    Joy: ängeln är oxå min favorit. Med tätt följt av renen såklart:) Kramiz

    SvaraRadera
  5. Det snöade här i går morse med men det övergick till duggregn.
    Ha en skön Onsdag!

    SvaraRadera
  6. Vilken vacker ängel du har, kanske har du en ängel inom dig också. Julbelysnings prydnader ska vara vita som dina utan färgade lampor. Själv har jag ett undatag, en Tomte med slädar och renar. Kram

    SvaraRadera
  7. Millan: Så gjorde det hos oss också. Så nu är det halt igen...vilket konstigt väder. Ha en fin dag.

    Matts: Jag gillar änglar skarpt...ser dom även ibland. Visst är det finast med vita lampor det håller jag med om. Åhh jag skulle också vilja ha släde med renar. Så snyggt:-) Kram

    SvaraRadera