fredag 6 december 2013

Redo med mina hockey örhängen:-)

Dom som känner mig vet vilket ishockey lag jag håller på...Skellefteå AIK...såklart.  Ikväll åker vi till Skellefteå, för att titta på match mellan vårt lag Skellefteå AIK och Luleå. Så spännande.
(Lagkaptenen Jimmie Eriksson, Skellefteå AIK)

Då fick jag för mig att jag måste ha ett par sponsor örhängen:) Så jag satte igång och gjorde ett par av cernitlera, som jag köpt för ett tag sedan....i en massa färger. Men gult har det gått mest av.
 Jag kopierade loggan för laget och la den på den utkavlade leran och började skära med en vass kniv runt löven:) Lite pilligt var det...och det gäller att vara stilla med handen...inte så lätt kan jag säga:) Sen in i ungnen i 30 minuter på låg värme.
 Sen visste jag inte hur jag skulle få dit loggan på ett bra sätt...då kom maken med ett superbra förslag....-att kopiera loggan på ett overhead blad...sagt och gjort. Sedan klippte jag ut den runt om och klistrade fast den på örhänget. Sen lackade jag över hela och satte fast ringar och örhänges kroken:)
Ni tycker säkert att jag tramsar mig...men det bjuder jag på:) jag har otroligt mycket fantasier, som rör runt i huvudet...ibland blir det bra saker av det:) Så nu kan jag gå på hockeymatch och se mitt favoritlag med mina fina örhängen....i kväll:)) Det tillsammans med yngsta sonen Gabriel och hans Therese.

Nu håller jag tummarna att detta ska hjälpa mitt lag till vinst...hejja hejja Skellefteå AIK.

Kram// D

8 kommentarer:

  1. Trots att jag hejar på Luleå så måste jag ju erkänna att örhängena blev ju riktigt tjusiga! :) Dem kanske ger tur till vinst för er ikväll då kanske ;) Kram! /Therese

    SvaraRadera
  2. Jättefina blev de!!

    Trevlig helg o
    Kram från solen

    SvaraRadera
  3. Så påhittig du är, fina blev de också.....hoppas de ger tur!

    kram/Ulla

    SvaraRadera
  4. Super kul hahaha Du är uppfinningsrik vännen.
    Kramiz och hoppas laget vinner

    SvaraRadera
  5. Jättekul och fina blev de. Min mamma var lika dan gjorde örhängen och halsband av allt möjligt tyvärr är jag inte lika pysslig.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Kul med egen design. Du är så påhittig :)
    Ha en bra kväll. Kram

    SvaraRadera
  7. Så kul idé! Jag gillar också olika örhängen! Ha en bra helg! Elisabeth

    SvaraRadera
  8. Du är ju inte makelös, du har ju Kjell, men en makalös konstnär är du. Hade jag stått vid insläppet hade du fått gratis plats på vipläktaren. Kram.

    SvaraRadera