måndag 2 december 2013

Jul pyntet är framme:)-2013

Även denna helg har varit fullpackad med aktiviteter...men oj vad trött jag blir:) Vi åkte med ungdomarna våra..Gabriel och hans flickvän Therese till Haparanda och Ikea. Där Gabriel bl.a köpte sig en ny tv-bänk i sitt vardagsrum. Med 2 timmars bilfärd dit hinner min mobil komma upp massor med ggr...för att fota all vacker soluppgång medan vi kör:)) Jag fotar alltid samma bro när vi kör förbi...den gillar jag skarpt:)
Men är det inte vackert? :-)) Det är nåt speciellt med denna bro i Luleå. När vi åker kl 8.00 på morgonen så får man jättemycket fina bilder ...synd bara att jag aldrig tar med mig kameran när vi åker så här. Men när man ska shoppa känns det så onödigt tungt att bära på en....så därför var den hemma.
Sen kom då lördag kvällen, som först började med mysmiddag....och när maken sen upptäcker att min blogg försvunnit. Va!! då började stressen på kvällen. Neej...jag vill inte tappa alla bloggvänner...sa jag. Det är nog lungt sa Kjell...o jag fick lov att lita på honom. Det var min dirigering mellan vardagsglitter.com och vadags-glitter.blogspot .se som försvunnit. Eftersom Google inte dragit sin betalning av mig o inte skickat mig någon mail där jag kunde förnya bloggen...så försvann jag från den sidan. Som jag sagt förut så har jag svettats i flera månader för att komma i kontakt och fråga varför detta strulade...jaja nu är detta ialla fall över.

Maken och äldsta sonen Christoffer var det som hjälpte mig i lördags, för att ev ordna en ny domän. Jag är glad att jag hade hjälp av dom. Guld värt. Tusen tusen tack.

I helgen har hjärnan fått försöka göra nåt annat efter förlamningen o stressen för mig lördagkväll. Kan väl säga att jag satt högröd i ansiktet o panik skrev till mina bloggare om min nya adress. Och alla var så snälla och ändrade adressen och hörde av sig till mig både via skype, sms och fb. Tusen tack. Nu är detta ingen mänsklig katastrof...det finns dom som har värre katastrofer i sina liv..jag vill bara inte tappa alla läsare o bloggare.

Igår kväll kände jag ....ah! vi kör jul redan nu då. Så julgranen kläddes redan nu. För när julen är över åker allt upp på vindan igen:) Så det gäller att njuta medan jag/vi kan:)

 Julgranen klädd o klar i köket:) En ny rosa papp stjärna köpte jag i går o hänge upp i rosa gästrummet:)
Sen köpte jag en liten vit batteri julgran i vardagsrummet. Jag ska ta med den här granen i husbilen när vi får hem den från reparationen...när vi åker bort med den under ev nyår?
Smart med batteri till julgranar och el-ljusstakar. Åtminstone till "Lilla Pärlan" våran. Små billiga inköp och jag är nöjd:) Ha en fin dag.

Kram// D


10 kommentarer:

  1. Waow vilken vacker bild på bron!!! Fin julgran oxå! :)

    SvaraRadera
  2. Så mycket vackert ni har satt upp redan !!
    Vi har oxå hunnit få upp lite med i köket.
    Ute har vi oxå en del vackra saker så lite stämning
    har vi oxå fått fast ingen snö än !!
    Det går bra utan den med,kan komma lite på Julafton.
    Fotot över bron va bara sååå vackert!!

    Ha det gott i norr/Kram

    SvaraRadera
  3. Vacker bild på bron.
    Kul att även du har julfintpyntat! Vi har också allt på plats med ljusstakar gran osv Nu kan man luta sig tillbaka och njuta hihihi
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Fin bild på bron, vilken är det? Nu kan du luta dig tillbaka och bara njuta av tillvaron.........

    Här finns ingen jul........

    SvaraRadera
  5. Här var de också julfint!
    Men vilken vacker himmel. kan inte sluta titta på den, önskar jag hade varit där och fotat :)
    Nu ska jag ändra din bloggadress i mon lista :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. De är minst sagt rolig, först tappar du bloggen och har ändå nerver att fara och handla och dessutom klä julgrenen uppe på allt detta och vilken fin gran sedan. Du är minst sagt makalös. En stor julkram

    SvaraRadera
  7. Freedomtravel: Tack. Perfekt blev väl inte bilden...eftersom jag bara fotade med mobilen...men bra ändå kanske:-) Kram

    Rolle o Carina: Tack för det. Jag gillar att pynta...det syns väl:) Visst är det kul med snö...åtminstone till jul. Jo denna bron är magisk för mig också:). Kram

    Lennart: Tack snälla Lennart:) Kram

    Joy: Jag vet att vi är lika tidiga både du o jag..detta med julpyntet. Men för mig åker det ut fort efter julen. Men det gör det väl hos dej också? :) Japp. Nu får vi slappa:)Kram

    Widings: Bron jag fotat är Gäddviksbron i Luleå:) Just denna morgon var det så extra vackert med fin soluppgång.

    Anna: Du kanske ska komma upp till Norrland då Anna o fota lite med mig:) Jo jag vet..jag är lite tidig med pyntandet. Men jag gillar det:) Tack snälla för att du ändrar min bloggadress hos dej. Kram

    Matts: Tack Matts för att du tycker jag är rolig:) Det är min tanke med min blogg....att folkk ska dra på smilbanden o le när dom läser min blogg....ialla fall nån gång:)) Jag hade hjärtklappning när bloggen försvann. Men när jag fick tillbaka den och er, kära vänner....blev det lite lugnare för mig. Då kunde jag koncentrera mig på stjärnor och pynta julgranen:-)) Det var skönt att koppla från hjärnan ska jag säga. Jag gillar lite Amerika granar...så jag fyller på allt jag har:) Tack Matts för alla dina snälla kommentarer här hos mej. En stor julkram tillbaka till dej.

    SvaraRadera
  8. Oj vad du hunnit pynta! förstår om du är trött! Elisabeth

    SvaraRadera
  9. Husbilen-Ellen: Det gäller att passa på, när jag känner att jag orkar med allt detta. Det är många dagar jag tänkt göra nåt...men får strunta i det o bara sitta den dagen. Så funkar min kropp. Man jag har en bra make som hjälper mig också. Annars skulle det inte gå alls. Kram

    SvaraRadera