söndag 22 december 2013

Hockey i snöoväder:)

Jag kommer bara ihåg när jag var barn....igår kväll. Då skulle alla ungdomarna ut och spela hockey:) Så var jag också när jag var yngre. Jag skulle vara ute i värsta ovädret:) Fråga mig inte varför...jag har väl fört över det på mina pojkar:)) Dom klädde sig och packade väskorna...sen bar det av till hockeyplanen:) Gabriels flickvän Therese var också med. Christoffers Jonna var lite hängig så hon var hemma.
Här är det Christoffer som skottar och skrapar bort snön...alla hjälptes åt med det. För det formligen vräkte ner. Dom fick spela en stund och skotta en stund...

Ni ser...inte det bästa vädret att spela hockey i...men dom var sugen att åka skridskor så, vem bryr sig om vädret...:-) Det var ändå ganska trevligt att få umgås tillsammans vi 5.
Efteråt gick vi hem till oss och dukade upp med en liten smörgåstårta.
Idag blir det snowboardåkning för sönerna. 
Så med detta önskar jag er alla en fin 4:e advent:)

Kram// D

4 kommentarer:

  1. Ingen is här hos oss, istället är det sju - åtta grader varmt. Julkram

    SvaraRadera
  2. Du visar riktigt jul-väder! Ha en riktigt God Jul! Elisabeth o Lennart

    SvaraRadera
  3. Matts: Aj då. Då får i inte ha hockey match hos er:) Kram

    Husbilen Ellen: Visst:) Här är de full jul med snöande. Kram

    SvaraRadera
  4. JO!
    Nog kommer jag ihåg när jag var liten.
    Vi hittade ett kärr med skaplig is. Vi skottade upp en plan och när det var klart hade det blivit mörkt!

    När vi kom dit nästa dag så hade det snöt igen, bara att börja om!

    GOD JUL o
    Kram

    SvaraRadera