tisdag 3 december 2013

"Twister" till stjärnorna

 Jag måste föra vidare tipset jag fick av äldsta sonen Christoffer. Han tipsade om denna lilla smarta sak..."TWISTER", som man skruvar på sladden till adventstjärnan som alltid vill snurra sig och hänga snett:) Hur smart som helst:-)) Jag älskar denna lilla smarta saken. Och jag hade inte sett att dessa såldes ens...Man köper dom om 2 st i förpackningen, som jag gjort.
 Det är en skåra i ...så man trär bara på den på lampsladden...sen vrider man bara till stjärnan hänger rakt. Hur smart som helst. Men det kommer från markslöjd också. Testa, ni blir nog lika nöjd som jag:)
Hos oss har det snöat lite igår...men i dag blåser det som bara den, just nu är det +5. Så all snö försvinnr väl o blir halkigt igen??. Så det blir en stilla dag för mig. Kroppen gillar inte när det blåser så här mycket....just nu iaf.  Yngsta sonen kommer hit idag och hjälper oss att koppla in fiber som vi beställt och fått indraget i huset. Ska bli spännande att surfa med fiber:-)))

Ha en bra dag 
Kram// D

5 kommentarer:

  1. Ja vilka smarta prylar det finns idag !!!
    Här har vi ännu barmark och 5 + idag,Sol..
    Vi har kört Fiber i huset drygt ett år nu och är
    jättenöjda,stabil fast uppkoppling och snabbt värre.

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  2. Rolle o Carina: Visst finns det smarta prylar. Vi har också snart barmark...frånsett blåisen som kommit tillbaka. Vi hoppas också på en Aha upplevelse med fiber. Kul att ni är nöjda:) Hoppas vi också blir det:) Kram

    Lennart: Varsågod:-) Kram

    SvaraRadera
  3. Nu är du inte bara rolig, nu är du smart också. Vi har bara en enda stjärna, men däremot 40 adventsljusstakar (inkl. kontoret och hemma) Stjärnor ser nästan trevligare ut. Jag hade det på mitt rum som barn. Kram

    SvaraRadera
  4. Jag tycker nog att stjärnan är vackrare än stakar...... men det ena behöver inte förta det andra........fint med ljus i mörkret......

    fiber = snabb surf

    smart grej!.......Kram

    SvaraRadera