måndag 9 maj 2016

Karlskoga och Askersunds ställplatser

I går vid lunchtid började vi alla packa ihop oss för att rulla vidare och lämna husbilsklubbens träff.

Vi, Lennart och Lisbeth, Bosse o Anki åkte iväg i samlad trupp.
Vi skulle alla göra ett besök på den alldeles nya ställplatsen i Karlskoga.
När vi klev ut ur husbilen blev det kram kalas för Bosse o Kjell. Bosse hade inte uppfattat att vi åkte med som sist i ledet :)) Då han upptäckte det blev han så glad:) Dom är så söta dessa 2 :) Kjell o Bosse alltså..haha.
 Här är då sista fikat med gänget:) : Bosse, Kjell, Lisbeth, Lennart och Anki...hand i hand:)
 Detta kommer att bli en populär ställplats. Asfalterade platser med med gräs det är vad man vill ha som husbils åkare.

När jag gråtit en skvätt efter alla kramar av våra fina vänner. Så åkte vi först av alla iväg. Usch vad jag hatar avsked. Vi har haft så himla kul tillsammans och massor massor med skratt. Min o Kjells resa fortsatte vidare......
Där vi hamnade i Askersund i går. Jag har hört talas så mycket om denna fina ställplats. Klart vi ville besöka den då. Och glad är vi för det. Klart att allt är ännu trevligare när vi har så varmt och sol här. Platsen kostade 230 kr med el, dusch, toa, kök, latrin. (Ingen gråvattentömning)
Vi fick sista platsen vid vattnet. Nu för tiden verkar det som att man måste vara ute i god tid. Vi kom vid 13 tiden och strax efter oss strömmade det in husbilar som fick vända om . Det verkar va så nu, att man måste förflytta sig och parkera strax vid lunch annars har man ingen chans.
Måste också få berömma deras servicehus. Suuuperfräscht och dansbandsmusik högt på toa. Hahaha. Det var det bästa tycker jag :)
 Jag o Kjell tog oss en promenad runt för att titta hur det såg ut här.
 Vi har gått här över på andra sidan av ställplatsen med kyrkan bakom. Jättefint.
 Här fanns det flera söta hus. dessa 2 var fina :)

Vi hittade ett stort hus med världens minsta balkong på taket:). Och precis när fingret går på avtryckaren kommer det ut en man på balkongen. Hoppas han inte såg att han blev fotad :)
 Här fanns jättefina hus med egna ingångar och fina broräcken. Dessa lägenheter är precis ovanför vattnet dessutom. Detta är på baksidan där jag går.

Här har vi stått fint :)
 Vi hade det så härligt här. Vi satt ute till sent på kvällen tänk så underbart det ändå är.
På dagen så promenerade vi till kyrkan som är alldeles bredvid ställplatsen. Så jag passade på att fota ner där vi hade vår husbil. Vi står där till höger om ni ser baken o långsidan på bilen.
 Vi tänkte besöka kyrkan här i Askersund. Men icke det...hur tänkte dom här då ? Stängt alla dagar ? Det är ju då folk har semesteri juni-aug och vill titta inne i den.
Vi som gillar att gå in till kyrkor när vi är på resa. Dom är ju så fina. Men det blev inget med det inte.

Igår kväll var det så vackert där vi stod.

Vill avsluta detta inlägg med att visa vilka fina saker jag fått av dessa söta vänner vi umgåtts med dessa dagar. Ängel, uggla och en söt bläckfisk. Kul att kunna pynta husbilen med det som är gjort av vänner:)) Ulla gjorde denna fina bläckfisk...

Denna söta virkade ängel har Lisbeth virkat och jag fick en av henne. Dessutom den fina ugglan har hon också gjort åt mej. Den passar superbra på bordet i husbilen :)
Kjell fick den här fina t-shirten av Bosse:) haha. Riktiga män luktar Diesel:))

1. Häftigt, vi var förbi Askersund i torsdags, ni ser oxå ut att ha njuter, kram

2. Vi fick stå bakom macken eftersom vi kom jättesent i fredags. Vädret är ju fantastiskt, det tar emot att gå till jobbet nu. Ha en fortsatt fin resa
    Kramiz

3. Vi fick stå bakom macken eftersom vi kom jättesent i fredags. Vädret är ju fantastiskt, det tar emot att gå till jobbet nu. Ha en fortsatt fin resa

4. Fin och innehållsrik utflykt ni har/haft, fina vänpresenter till husbilen, kanonväder är ni väl värda som ska åter till jobbet!

5. Jo vi börjar bli rätt många nu!

Kram

6. Askersund är pricken över i, men skulle vara tre, fyra gånger så stor. Försök inte få plats efter en jobbardag och 15 mils körning. Kram

7. Tittar in och önskar dig en fin dag!
    Som vanligt bjuder du på härliga foton.

Kram

8. Ser ut som ni haft en kanonhelg!
    Askersund har vi stått vid också,fint!

Ha det gott o njut......Kram

9. Ser ut som en fin tur :) Vår husbil får stå och vila sig just nu, men det kommer bli fler turer i sommar och höst ;)