tisdag 10 april 2012

Campingen bokad i Paris

Min kropp ömmar som sjutton idag efter min cykelvurpa igår.
Har mest tagit det lugnt idag för att vila och hela.
Vi har dock varit hos mäklaren och fått hjälp med
deklarationen för husförsäljningen. När vi sen kom hem
fick jag lägga ner min skrikande kropp o vila.
Eftersom jag har den skadade kropp jag har sen förut,
så tar såna här smällar värre än för andra.

Annars då idag: Jo, utan att verka tjatig, men....:)
När Kjell kom hem på lunch idag så satte han sig vid
datorn och bokade vårt boende i Paris.

Vi ville känna oss säkra om husbilsplats och den camping
vi ville bo på, så vi tog det säkra före det osäkra och
gjorde en internet bokning...känns skönt att veta
vart vi ska bo eftersom sonen också kommer dit
från sin slutdestination Nya Zeeland.
Lite läskad blir man av dom fina bilderna fr Paris:)
Vi ska iallafall bo ca: 4 km från Eiffeltornet.
Det blir klockrent.

Nu ska jag nog gå o sätta mig vid tv:n igen
och titta på Skellefteå hockcy matchen. Ibland är det
så spännande att jag inte kan sitta stilla:)

Ha det gott// D








5 kommentarer:

  1. låter härligt att ni nu börjar snickra ihop resan....kan ju kännas skönt att ha något bokat innan?!
    Även här står ishockyn på i bott, fick bli Saik som det hejjas på även här. går ju inte hejja på det lag som slog ut vårat Fbk ;-)
    Förstår att kroppen ömmar idag, jag hoppar det snartger med sig!
    kram

    SvaraRadera
  2. Agneta: Hockey kan vara förb...at spännande ibland. Nej inte kan man heja på det lag som slår ut sitt eget. Verkar däremot inte gå så bra för vårat lag heller. Jag hoppas också att kroppen lugnar sig, det blir nog bra snart.
    Jo lite för bokning känns skönt, sen får det bli som det blir. Kramiz till dej

    SvaraRadera
  3. Låter härligt! Roligt att planera och ha något att se fram emot :)
    Själv har jag bara varit i Paris två dagar, när jag var 14, så dit skulle vara intressant att komma igen!

    SvaraRadera
  4. Helena: det är det bästa, att planera och prata inför en resa.
    Kanske det blir en tripp igen då för dej:)

    SvaraRadera
  5. Hej Nu blir jag nyfiken på vilken camping ni har bokat? Vi har varit i Paris 2 gånger och bott på Camping du Bois de Boulogne som ligger utmed Seine. Sedan brukar vi cykla genom Boulogneskogen, det är lite "spännande", och fram till metron.
    Hälsn Yvonné

    SvaraRadera