fredag 27 april 2012

Tjejkväll m shopping

Tjejkväll på stan!

Jag ska säga som det är:) jag gillar inte att trängas på stan med en massa människor som tex igårkväll. Men vad gör man inte för ett par jättesnygga cerise färgade McKinley capri byxor:). ha ha. Sen kom det även hem en jättemjuk overol som jag ska ha i husbilen. Mjuk o skön att resa i. Det blev en snabbis att inhandla dessa plagg och sedan på coop för att inhandla maten för helgens utflykt med husbilen.
Där träffade vi en massa trevliga surrsugna människor. Mataffären är nästan som en träffpunkt, man träffas och surrar mellan hyllorna:) bl.a min kära svåger var bland hyllorna. Lars är en så trevlig  person att han kan jag surra med länge. Sen får jag skratta väldigt mycket i hans sällskap.
Nu ialla fall håller vi på att packa husbilen....trots det tragiska blöta vädret vi har här uppe i norr.
Så nu är det bara att fortsätta packa in allt och hoppas att man inte glömmer att ta med nåt viktigt:)


Ha en trevlig helg
Kram// D

10 kommentarer:

  1. Det är konstigt, förr tyckte jag att det var en höjdare att shoppa, vara på konserter och olika jippon. Jag klarar inte av det längre heller. Mest bara jobbigt. Man handlar det man ska, punkt slut. Konserter får man se på TV, med några undantag. Tycker också att det är jobbigt att trängas med folk. Då är det bra när vi åker till Gerry Webers fabriksförsäljning i Tyskland, då shoppar jag för ett halvår minst. Och bra grejor. Men det här att träffa trevliga människor är kul, i all synnerhet när man gillar att prata, det gör jag. Vi blir nog hemma i helgen för barnbarnen i Ronneby blev ledsna när vi ställde in besöket där, förra helgen för min dåliga röst. De har nu bestämt ig för att komma hit istället. Det skall bli kul.
    Jag har skickat ett mail till dig idag med information om luftrenarna och lite bilder inifrån vår husbil hur den står. Hoppas du kan öppna filerna. Annars får du höra av dig. Ha en trevlig Valborgshelg! Kramar 3 M

    SvaraRadera
  2. 3M: Håller med dej. Det är verkligen jobbigt när alla trängs o sliter i reakläder. Men ibland måste man offra sig om man vill ha kläderna:) som för mig igår. Tack för mailen. Ska titta sen när vi kommer fram där det finns internet. Sitter i husbilen på väg just nu. Hör av mig om det inte funkar:) tack snälla. Trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Ha en trevlig helg med lagom trängsel!

    SvaraRadera
  4. Elisabet: jo tack. Här är det ialla fall ingen armbågs trängsel, som igårkväll.
    Det kommer att bli en underbar campinghelg i husbilen:)

    SvaraRadera
  5. Lagom är bäst. Trängsel och "armbågar" är definitivt inte kul. Däremot att packa husbilen - det är kul :)

    SvaraRadera
  6. Anette: Håller med dej till 100% :) ha det så bra på er tripp. Kram

    SvaraRadera
  7. hoppas ni får ett bra väder under helgen och en trevlig husbilshelg!
    Att rängas med andra tycker inte jag heller om, brukar undvika reor men ibland så bara måste man ut en stund iaf :-)
    Vi bor ju på en lite mindre ort, så affären går man inte bara in i och så ut igen utan att ha stannat minst 2 ggr för samtal med någoon..jag gillar det!
    kram

    SvaraRadera
  8. Agneta: vi verkar ändå rätt lika du o jag:) Och det där m att surra m folk, det gillar jag också:) just nu sitter vi o solar för fullt. Det gillar jag också:) vårsolen är bäst. Sen på sommaren blir det för varmt😓. Kram

    SvaraRadera
  9. Hoppas att turen med husbilen blev trivsam och att ni hade tur med vädret!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Agnes: Dagarna har varit soliga o fina, så turen blev perfekt...frånsett blåsten:) kram

    SvaraRadera