onsdag 18 april 2012

En bra dag

Det blev en bra dag igår :)

Först var jag hos läkaren och fick vet att allt är ok i mitt knä. Sen skypade vår son Gabriel hem fr Nya Zeeland. Det bästa med det var att vi fick veta att hans flygplanshopp hade gått bra. Att det var det bästa han någonsin gjort och framför allt att han lever:) Vi visste inte om deras planer förrän
vi läste hans kompis blogg. Gustaf hade lagt ut att dom skulle hoppa fallskärmshopp från 15 000 fots höjd.!!! När jag läste det kunde jag inget sova den natten kan jag säga. Men nu vet vi att allt gick bra, och jag är evigt tacksam för det:)

Sen i går kväll pratades vi vid jag och Anette. Hon är min bloggväninnna "Kors & Tvärs".
Det var så trevligt. Jag tror vi pratade i 45 min minst:) Det är så med en del, man kan surra om allt, och tiden rinner iväg för att man har så mycket att prata om. Vi surrade och pratade om husbil
och tips om resor. Vad hon hadlat och vart man kunde handla. Det var dom speciella saker som hon o hennes man gillade och tipsade om. Sen vart man kunde tanka disel billigt...  det gillade Kjell:) Det var en trevlig surr stund...som vi känt varandra  hur länge som helst. Det är så roligt att kunna prata med en väninna man lärt känna från sin blogg. Det är då man är glad att man har tillgång till internet.
Tack för det Anette:)

Kram till övriga bloggbrudar o läsare// D

6 kommentarer:

  1. Jaha,nu halka vi in på en ny blogg,kul o läsa lite annat vad folk skriver om,
    vi har oxå en Matrix -11 som vi är förtjusta i !!!!
    Hämta ut den i mars förra året o vi älskar husbilslivet.
    Gjorde en premiärtur i lördags o det var underbart att få ut igen.
    Nu väntar vi på den rätta värmen o nästa ledighet då drar vi ut igen.

    Ha det gott o njut av husbilslivet !!!!

    SvaraRadera
  2. Ja vi hade en mycket trevlig stund. En färsk rapport säger att man kan tanka disel för ca 11,80 kr/l i Luxemburg. Berätta det för Kjell och han blir glad hela kvällen ;) /Kram

    SvaraRadera
  3. Att ha söner är ingen sinekur, det är så sant som sagt. Två av våra grabbar är superäventyrare och har varit på uppdrag i Afrika, Afgahnistan, Kosovo och vi vet knappt var mer. Då kan jag tala om att man är nervös. Sedan åker alla tre motorcykel, en tävlar också. Det tar aldrig slut. Men de tycker de gör en insats för världen, håller med, men varför flera gånger? Så är det att ha grabbar, de blir aldrig vuxna. Men gulliga är de ändå. Kram 3M

    SvaraRadera
  4. Rolle o Carina: kul att ni tittade in:) Vi hämtade ut våran Matrix i April i fjol. Hoppas ni trivs lika bra som vi m bilen.

    Anette: berättade om bensinpriset för Kjell...han log hela kvällen...ha ha

    3m: var tvungen att slå upp order sinekur:) har aldrig hört det förr. Våra 2 söner har velat se sig om i världen. Visst är det jobbigt. Men vi är så stolta över dom båda. Vi tycker att dom båda har gjort det så bra o fixat en massa.. Livet är så kort. Man ska passa på att se sig om i världen. Kram

    SvaraRadera
  5. sonen kanske visste vad han gjorde när han inte talade om vad han skulle göra innan..än så länge är jag förskonad från sådana här saker men de kommer med största sannolikhet.
    sjkönt att han landade välbehållen!
    kram

    SvaraRadera
  6. Agneta:) jag vet att han ville skona oss med att inte berätta vad han tänkt göra. Tur var väl det....synd bara att vi såg hans kompis blogg:) där han som sagt skrev vad dom skulle göra. Men det gick bra tur nog. Det var så häftigt sa han. Det kanske är som dom säger...små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer ha ha. Nej skojar, barnen är det bästa vi har eller hur Agneta? Kram

    SvaraRadera