onsdag 25 april 2012

Usch! för reparationsjobb

Det finns en del samker som jag verkligen inte gillar...och det är reparations jobb på kläder.
Det är bland det tråkigaste som jag gör....men nödvändigt ibland:)
Kjell kom hem häromdagen och visade mig sin jacka. Där hade självklart dragkedjan gått sönder...mitt på hela dragkedjan. Det var bara till att börja sprätta och sprätta och åter sprätta:)
Hon som sålde dragkedjan till oss tyckte själv att dragkedjan på jackan var en av dom värsta.
Det har det varit också, det är så många lager och dubbla dragkedjor.
Jag har nu sprättat bort den gamla och ska till att sy fast den nya.
Det är bara  hoppas att allt blir bra. För jag är bara en glad hemmafixare o ingen proffs:)
*******************
Idag har annars solen varit framme hela dagen. Så jag har fått sitta en stund på vår altan
med en bok och läst en stund. Det var riktigt varmt i lä. I skrivandes stund är det 6,3 grader:)
Så nu ska vi ta oss en promenad efter middagen.

Hoppas ni alla har haft en lika bra dag som mej

Kram till er//D

6 kommentarer:

  1. Usch för såna jobb.
    Jag är totalt värdelös eller så är det intresset som saknas.
    Brukar lämna bort krångliga saker till min pappa. Han är skitduktig med symaskinen...*L*
    Hopp om att promenaden blev härlig. Sol är underbart, jag har haft i dag med!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Agnes: eller hur, visst är det trist. Vad härligt att du har en pappa som lan fixa sånt, det är inte helt fel:) jo promenaden var superhärlig. Kom just hem igen:) Kram

    SvaraRadera
  3. Dragkedjor ska fungera. Verkligen trist att laga, det är som du skriver mycket pilligt. Men när det väl är gjort kan man ju få känna sig riktigt duktig. Ha dé!

    SvaraRadera
  4. Elisabeth: visst känner man sig nyttig alltid:) Man gör ett gott försök i alla fall.

    SvaraRadera
  5. Jag har slutat att fixa med sånt. Mina reumafingar klarar inte sånt pill. Det finns ju idag så många småfirmor som tar åt sig att fixa till saker till en oförskämt låg penning. Vi har flera här i våra trakter som tur är. När barnen var smä då sydde man allt till både dem och mig själv. Hur farao hann man med, jobbade också. Men det fanns inte så mycket TV och datorer då. Det måste vara skälet, tror jag. Bra gjort av dig i alla fall. Och en promenad också. Bra jobbat! 3 M

    SvaraRadera
  6. 3M: kan väl säga att det värkte i min arm och i mina fingrar efteråt. Vill gärna spara en slant så länge jag kan fixa själv. Sen är det ganska trevligt att ha gjort en bra och nyttig sak:) Jag sydde massor när mina pojkar var små också. Hann både jobba 100%, sy till dom och ta hand om hemmet.Men det var en trevlig uppgift:) Ha det gott. Kram

    SvaraRadera